۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۵۳۹۹
مدیر حوزه های علمیه مازندران:

بهره گیری از ایمان و معرفت سرلوحه امور طلاب باشد

مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از ایمان و معرفت باید سرلوحه امور طلاب باشد، گفت: طلاب باید بدانند بدون ارتباط با خداوند منان و پیامبر و آل او علمی برای انسان حاصل نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، اظهار داشت: این مدرسه تحت اشراف مستقیم آیت الله جوادی آملی قرار دارد اما تمام حوزه های علمیه استان تحت اشراف کامل علامه جوادی و حسن زاده آملی و علمای بزرگ مازندران است.

وی ادامه داد: هر چه داریم به برکت بزرگان است که برای تاریخ معاصر بالاتر از این دو عالم گرانقدر آمل نداریم که از مقام والایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم در استانی هستیم که علامه جوادی و حسن زاده آملی به آن تعلق دارند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران گفت: نور باید از نور سرچشمه گیرد که خداوند متعال خالق این انوار گرانقدر است که اگر علم نور بوده ریشه در علم ذات اقدس الهی دارد.

وی تصریح کرد: حضرت حق به نخستین خلیفه اش در زمین تمام اسماء را  آموخت و تعلیم کرد و پیامبر گرامی اسلام نیز اکرم حقیقت و تمامیت علم بود که هرکسی می خواهد وارد باب علم شود امام علی(ع) باب آن است.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: طلاب باید بدانند بدون ارتباط با خداوند منان و پیامبر و آل او علمی برای انسان حاصل نمی شود و اگر می خواهیم نور باشد باید از مجرای نور به انسان برسد.

وی بیان داشت: انسان همواره باید مراقب هوای نفس خود بوده و دقت و توجه شایسته ای در این مسیر مهم داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه مازندران افزود: وقتی در محضر بزرگان قرار گرفتیم باید زانوی ادب بزنیم که این عزیزان علم را تحت لوای امام علی(ع) برافراشته داشتند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد توسل به امام علی(ع) و توکل به حضرت حق داشته باشیم که زندگی انسان را در مسیر ارزشمند و متعالی قرار داده و برکات بسیاری در آن وجود دارد.

حجت الاسلام طاهری افزود: بهره گیری از توکل و توسل سبب می شود تا خداوند منان ظرف انسان را از ایمان و معرف پر کند و بتوانیم به مراتب والایی برسیم.

وی تصریح کرد: طلاب باید درس خوانده و در کنار آن در مسیر بهره گیری از معرفت و تقوا قرار گیرند و زندگی طلبگی را با آن همراه کنند.

گفتنی است، این مراسم با حضور معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات