۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۵۷۳۸
شهردار تهران:

مسجد باید محور فعالیتها باشد

شهردار تهران گفت: بحث مسجد محوری و محله محوری را از آغاز کار داشتیم و نگذاشتیم که از اولویت خارج شود، به اندازه بودجه سال 84 شهرداری در این دهه گذشته و سال پیش به موضوع مسجد محوری از نظر ساختاری و برنامه‌ریزی کار شده است.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران عصر سه شنبه در همایش محله مسجد محور که در حسینیه ارشاد برگزار شد با اشاره به اینکه مراجع تقلید ما بر مسجد و نماز تاکید کردند اظهار داشت: این واقعیت وجود دارد که مسجد نتوانسته محور فرهنگی و هویت بخشی ما در میان خانواده‌ها باشد، بدین ترتیب در این زمینه باید آسیب شناسی و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: نکاتی در رابطه با مسجد است که باید به آنها توجه شود، ابتدا مجموعه دست اندرکاران مسجد و ائمه جماعت مسجد باید کاری کنند که مسجد محل دغدغه‌های مردم باشد، حال این دغدغه‌ها مادی یا معنوی فرقی ندارد و بدون شک توجه به دغدغه‌ها پای مردم را به مساجد باز می‌کند، درب مسجد هم به روی تمام اقشار جامعه باز است.

شهردار تهران با بیان اینکه امکانات و ابزار مساجد برای حل کردن دغدغه‌های مردم بسیار مهم است تصریح کرد: شنیدن حرف مردم خیلی مهم است اما کافی نیست، در حدود یازده سال پیش سه نکته را در شورای شهر تهران گفتم، رویکرد ما در شهرداری تهران فرهنگی است، رویکرد ما همچنین محل محور و مسجد محور نیز می‌باشد، در واقع تفاوت یک شهر اسلامی و غیر اسلامی در همین است.

وی ادامه داد: بحث مسجد محوری و محله محوری را از آغاز کار داشتیم و نگذاشتیم که از اولویت خارج شود، به اندازه بودجه سال 84 شهرداری در این دهه گذشته و سال پیش به موضوع مسجد محوری از نظر ساختاری و برنامه‌ریزی کار شده است.

قالیباف گفت: تمام دستگاه‌ها نیز باید کمک کند، سرای محله‌ها در پیشبرد و امتداد مساجد نقش مهمی دارند، ما باید منزل، مسجد، محله و مدرسه را در کنار هم قرار دهیم، امروزه در واقع باید نیاز مردم و جوانان را در مسجد پاسخ دهیم.

در انتهای این مراسم از کتاب "عبدالله" به نویسندگی سید‌علی بنی‌لوحی رونمایی شد، همچنین با حضور چمران، قالیاباف، عبداللهی، صادق‌زاده، دباغ، مسجد جامعی و ... از مقام شامخ خانواده شهید عبدالله میثمی، حجت الاسلام شریعتی امام جماعت مسجد قوام، حجت الاسلام بصیری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد منطقه باهنر، حجت الاسلام میرشاه ولد رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد مطهری، حجت الاسلام صادق‌زاده رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام اخوان رییس آموزش دینی سپاه محمد رسول الله، آیت الله حکیم، حجت الاسلام دارابی امام جماعت حسینیه ارشاد، حجت الاسلام یاسینی امام جماعت قیامدشت تجلیل و تقدیر به عمل آمد./202/816/ب1

ارسال نظرات