۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۴۶۰۵۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برگزاری نکوداشت‌ علما نشانه تکریم علم است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: سنت حسنه نکوداشت سبب ابطال حرف عده‌ای می‌شود که ما را اهل ترحیم می‌دانند نه اهل تکریم.
حسینی خراسانی نکوداشت ذاکری نکوداشت ذاکری نکوداشت ذاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان، ظهر امروز در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌رضا ذاکری که در تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: ما همیشه متهم بودیم که اهل ترحیم هستیم نه اهل تکریم.

وی افزود: به ما اتهام می‌زدند که وقتی بزرگی از دنیا می‌رود از او با ترحیم یاد می‌کنیم اما سنت حسنه برگزاری نکوداشت حرف آنها را باطل کرده است، اینگونه مراسمها را همیشه مورد ستایش قرار می‌دهم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این‌که نباید مربیان نفوس با انسانهای بی‌تفاوت‌ یکسان باشند، اظهار داشت: این قانون قرآنی و اسلامی است که ائمه اطهار(ع) نیز بر آن تأکید داشته‌اند و می‌فرمودند اگر نیکی‌ کننده با بدی‌ کننده یکی باشد، جامعه دو آسیب می‌بیند؛ اول، نیکوکاران از نیکی خود پشیمان می‌شوند، دوم، بدکاران نیز دلیلی برای بازگشت نمی‌بینند و به رفتار خود ادامه می‌دهند.

در این مراسم حجت‌الاسلام صابر اکبری جدی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در روسیه و همچنین‌ حجت‌الاسلام شریعت‌تبار، رییس بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری سخنرانی کردند و چند تن از شاگردان ایشان به نقل خاطرات دوران تحصیل در مدرسه شهید مطهری پرداختند.

لازم به ذکر است مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری به پاس چندین سال تلاش و مجاهدت وی در راه تربیت نسل جوان در قالب دبیرستان و مرکز آموزش عالی شهید مطهری، همچنین امام جماعت مسجد امام محمدباقر(ع) قاسم آباد برگزار شد./202/862/ب1

ارسال نظرات