۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۳۶۰
معاون سیاسی وزیر کشور:

ستاد انتخابات از دی‌ماه فعال می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ستاد انتخاباتی از دی‌ماه تشکیل می‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری، طبق زمان‌بندی مشخص پیش خواهیم رفت.
مقیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مقیمی امروز مقیمی در مراسم افتتاح سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: با افتتاح این سامانه نگرانی‌های متقاضیان تشکل‌های حزبی، صنفی و دینی مرتفع خواهد شد.

مقیمی با اشاره به این که سامانه‌ها‌ مذکور به‌خودی‌خود حلال مشکلات نیست، عنوان کرد: ایجاد این سامانه‌ها موجب شفاف‌سازی و سرعت عمل در فعالیت‌ها می‌شود و نگرانی‌هایی که احتمالاً وجود دارد را برطرف می‌کند و ما این روند را سعی داریم در بخش‌های مختلف ادامه دهیم.

 وی افزود: این اقدامات برای افزایش نشاط سیاسی لازم است چراکه در هر جامعه آزاد نشاط سیاسی اهمیت بالایی دارد، امیدواریم با خدماتی که انجام می‌دهیم بتوانیم تا حدودی انجام‌وظیفه کرده و دین خود را ادا کنیم.

مقیمی با اشاره به این که ستاد انتخاباتی از دی‌ماه تشکیل می‌شود، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس طبق زمان‌بندی مشخص پیش خواهیم رفت و به‌موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: از همه رسانه‌ها دعوت می‌کنیم که با ما در انتخابات آتی همراهی داشته باشند تا انتخابات باشکوهی را به نمایش بگذاریم.

مقیمی با اشاره به این که لایحه جامع نظام انتخاباتی برای دولت فرستاد شده و در گروه سیاسی دفاعی دولت بررسی خواهد شد، عنوان کرد: این مسئله باید به تصویب هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و درنهایت تأیید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل شود که امیدواریم روند بررسی این لایحه به‌گونه‌ای باشد تا در انتخابات آتی اجرایی شود.

وی درباره نظر خود درباره طرح استفساریه ماده 73 قانون انتخابات، بیان داشت: ما همچون سابق با این طرح موافق هستیم البته این طرح در حال حاضر به کمیسیون رفته تا نمایندگان مجلس آن را بررسی کرده سپس در صحن علنی مجلس مطرح و درنهایت برای تائید به شورای نگهبان ارسال خواهد شد./807/پ201/ج

ارسال نظرات