۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۴۷۸
امام جمعه همدان تأکید کرد؛

ضرورت توجه مراکز آموزشی به پژوهش محوری

امام جمعه همدان گفت: طرح ترغیب دانشجویان به پژوهش از جمله مسائل مهمی است که باید مسؤولان مربوطه نسبت به آن توجه داشته باشند و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
امام جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با معاون وزیر علوم و مدیران دانشگاه بوعلی همدان با اشاره به اهمیت مسأله پژوهش، اظهار داشت: باید توسعه پژوهش و تحقیق در مراکز علمی و تحقیقاتی افزایش یابد.

وی افزود: امام حسن(ع) در روایتی می فرمایند «یکی از وظایف پدر و مادر این است که عشق به درس خواندن را در دل فرزندان روشن کند».

امام جمعه همدان با اشاره به ضروررت توجه به علم آموزی، ابراز داشت: درس را باید برای درس و علم را برای علم خواند، امروز حوزه به دلیل مدرک گرایی کیفیت خود را از دست داده است.

وی با انتقاد از وضعیت علمی در مراکز علمی کشور، افزود: امروز بسیاری از دانشجوها تحمیلی درس می خوانند و با اصرار پدر و مادر و جامعه اطراف مجبور به تحصیل هستند و به این دلیل کیفیت لازم را ندارند.

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به این که علم آموزی باید از روی علاقه باشد، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که جوان نه به خاطر زور و اصرار بلکه با عشق و علاقه به سوی علم گرایش پیدا کند.

وی گفت: طرح ترغیب دانشجویان به پژوهش از جمله مسائل مهمی است که باید مسؤولان مربوطه نسبت به آن توجه داشته باشند و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه همدان ابراز داشت: امروز یکی از مشکلات امروز کشور این است که بسیاری از درس خوانده ها و صاحبان مدرک بیکار هستند و توقع کار اداری و استخدامی دارند و می خواهند خود را به بدنه دولت متصل کنند.

وی یادآور شد: دین اسلام به عنوان دین مترقی اول به فکر معاش و بعد به فکر معاد است و در روایت آمده است «من لا معاش له لا معاد له»، امروز روحانیت شیعه باید به فکر معاش باشد و در پیچ تاریخی دچار اشتباه شده است./979/202/ب2

ارسال نظرات