۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۱۰۸
پزشکیان:

بانکداری کشور به هیچ عنوان اسلامی نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چیزی که امروز در کشورمان نام بانک روی آن گذاشته ایم، به اسلام و مسلمانی هیچ شباهتی ندارد.
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت روز بانکداری اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: متأسفانه همیشه عادت کرده‌ایم با الفاظ و شعارهای عامه‌پسند اما توخالی به اهداف برسیم، در حالی که رسیدن به هدف تنها با اقدام و عمل محقق می شود.
وی با بیان این‌که نظام بانکی کشور به شدت بیمار است و بایستی مورد اصلاح قرار گیرد، خاطرنشان کرد: چیزی که امروز در کشورمان نام بانک روی آن گذاشته ایم به اسلام و مسلمانی هیچ شباهتی ندارد، امروز بانک‌ها به بنگاه‌دارانی بزرگ تبدیل شده اند که همین امر موجب شده سرمایه‌های مردم کمتر در چرخه اقتصاد و تولید قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلاکی افزود: اگر بخواهیم وضعیت موجود بانکی را اصلاح کنیم، تمام بسته ای که با پول و بازار ارتباط می یابد را باید تغییر دهیم، صرفا بانک درست کنیم و بگوییم این اسلامی است در حالی که بقیه اسلامی نیستند مشکلی را حل نخواهد کرد.
پزشکیان با تأکید بر این‌که اگر بخواهیم بانک اسلامی تاسیس کنیم باید بازار، تولید، کسب و کار اسلامی کنیم، گفت: اصول و ضوابطی که مبانی اسلامی و قرآنی در عرصه اقتصادی و پولی مورد سفارش قرار گرفته، به فراموشی سپرده شده است، همین امر عامل انحراف در مسیر بانکداری کشور است.
وی با بیان این‌که سود دریافتی بانک‌های خارجی از بابت تسهیلات اعطائی هیچ شباهتی با سودهای کلان بانک های ایرانی ندارد و بسیار کمتر است، تصریح کرد: من بعید می دانم با این روند و در این وضعیت اقتصادی بازار، تورم، رکود و اوضاع نابسامان کسب و کار، بانکداری اسلامی عملیاتی شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران مزین به عنوان مقدس اسلام است؛ بایستی در تمام امور ارزشها و احکام اسلامی حاکم باشد، که بانک‌ها نیز مستثنی از این امر نیستند، امروز نیازمند همت دولت و مجلس برای اصلاح نظام بانکی کشور هستیم./302/935/ب1

ارسال نظرات