۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۳۰۳
رییس حوزه های علمیه الشتر:

تغییر در متون حوزه نیاز جامعه امروز است

امام جمعه شهرستان الشتر با اشاره به گستردگی مسائل فرهنگی در جامعه، گفت: تغییر در متون حوزه باید با توجه به نیاز زمان و گستردگی مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.
مديريت تحول در حوزه

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای تحول در حوزه های علمیه، بیان داشت: تحول لازمه ارتقای حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه محتوای دروس حوزه جامع و اثرگذار است، افزود: تغییر و تحول در برخی دروس ابتدایی حوزه ضروری است.

امام جمعه شهرستان الشتر با بیان اینکه علوم پایه حوزه اساس علم و توسعه را تشکیل می دهند تأکید کرد: تغییر در متون حوزه باید با برنامه ریزی و هدفمند صورت گیرد.

رییس حوزه های علمیه شهرستان الشتر با تأکید بر اینکه تغییر در متون باید با توجه به مسائل فرهنگی صورت گیرد، اظهار داشت: در حوزه باید به امور فرهنگی بیشتر پرداخته شود و طلاب با شیوه مدیریتی جامع و کامل آشنا شوند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه روشهای قدیمی تدریس در حوزه نقش مؤثری در تربیت طلبه ها دارد، بیان داشت: راه تقویت حوزه ها حفظ روش سنتی تدریس در مدارس علمیه است.

وی پیش رو گرفتن روشهای کلاسیک و رفتن به سمت شیوه دانشگاهی در حوزه را آسیبی بزرگ خواند و گفت: با در پیش گرفتن روشهای کلاسیک، ارتباط بین استاد و طلبه ضعیف شده و توجه به مسائل اخلاقی کاهش می یابد.

امام جمعه شهرستان الشتر با اشاره به نقش اساتید در تربیت و پیشرفت سطح علمی طلاب بیان کرد: برای حفظ  و تقویت رابطه اساتید و طلبه باید روشهای سنتی تدریس افزون بر یادگیری شیوه های نوین حفظ شود.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد تحول اثرگذار باید نیازهای روز مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز بخشهایی به دروس حوزه اضافه شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات