۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۱۲۱

سال تحصیلی حوزه علمیه قشم آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی امام جمعه شهرستان قشم برگزار شد.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان قشم در سال ۹۶-۹۵ با سخنرانی حجت الاسلام جوکار امام جمعه این شهرستان و با حضور فرماندار، رؤسای ادارات و نهادها، معتمدین، اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد.
 

وی در این مراسم حوزه های علمیه را عامل اصلی حفظ دین و دینداری در میان مردم عنوان کرد و افزود: اگر اسلام سینه به سینه به دست ما رسیده است به واسطه مجاهدت های حوزه های علمیه و عالمان دینی بوده است.
 

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه به نقش حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی به وجود آمد و دنیا را متحول ساخت و مردم خفته در سراسر دنیا را بیدار کرد و پایه گذار انقلاب های مردمی در سطح جهان شد از برکت وجود حوزه های علمیه است.
 

حجت الاسلام جوکار افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروزه حوزه های علمیه در حال گسترش هستند و موجبات شتاب فعالیتهای دینی را فراهم آورده که ارمغان آن آزادی و آزاد اندیشی در سطح جامعه است.
 

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه امروزه از حوزه های علمیه انتظار می رود ترویج اسلام ناب در برابر  اسلام متحجر و اسلام آمریکایی است.
 

امام جمعه شهرستان قشم به مقایسه حوزه های علمیه ایران با حوزه های علمیه در کشورهایی نظیر عربستان پرداخت و گفت: امروزه در برخی کشورها با نام حوزه علمیه تروریست پرورش می دهند و به آنان قتل و آدم کشی را آموزش می دهند در حالی که در ایران اسلامی چه در حوزه های علمیه تشیع و چه در حوزه های علمیه برادران اهل سنت مهربانی، دفاع از مظلوم، دستگیری و کمک به نیازمندان را آموزش می دهیم.
 

حجت الاسلام جوکار به پیوند حوزه و جامعه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که حوزه های علمیه به تنهایی نمی توانند به اهداف و آرمان های انقلاب برسند نیاز است رابطه میان جامعه و حوزه های علمیه تقویت شده و عمیق تر شود.
 

در پایان این مراسم از طلاب برتر سال تحصیلی گذشته با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدیه تجلیل شد./202/851/ب1

ارسال نظرات