۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۴۸۲۱۷
دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی کشور:

عملکرد دقیق و روشنگرانه روحانیان جامعه را از انحراف دور می‌‌کند

دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی کشور گفت: طلاب علوم دینی باید با پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه مخاطب خود، جوانانی را که در خطر افتادن در دام داعش و تکفیر هستند، نجات دهند.
عرب نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد صادق عرب نیا، دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی کشور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آذربایجان غربی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی جهان که دشمنان و استعمارگران لحظه‌ای از برنامه‌ریزی، نقشه‌کشی و توطئه برای مسلمانان فروگذار نیستند، جمهوری اسلامی ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از امنیت و آرامشی زبانزدی برخوردار است.
وی تصریح کرد: رهبری در پیامی به حجاج امسال که با توطئه‌های استکبار جهانی و بد فکری و خباثت حکام سعودی از  زیارت‌خانه خدا محروم ماندند، وضعیت کنونی مسلمانان جهان را بیان کردند.
حجت الاسلام عرب نیا خطاب به ائمه جمعه و جماعات و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: عملکرد دقیق و روشنگرانه شما می‌تواند جامعه را از لغزش‌ها، انحرافات و راه هایی که سبب ضلالت، بدبختی و شقاوت می شود، نجات داده و سرنوشت اسلام را در مسیر روشن قرار دهد.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: شورای برنامه ریزی نیز با حضور علمای برجسته اهل سنت پیگیر دغدغه های روحانیان اهل سنت است تا آنها را به صورت دستورالعمل قابل پیگیری در مجرای مدارس علوم دینی تدوین و اجرایی کند.
وی به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه اشاره و اظهار داشت: همانطور که رهبری بیان کردند: «مهمترین وظیفه روحانیان مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی است، روحانیان باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از آن معارف و مفاهیم دین را تبیین کنند.»
حجت الاسلام عرب نیا بر تربیت طلاب مسلط و مسلح به سلاح های روز تأکید کرد و گفت: طلاب علوم دینی باید با پاسخگویی به نیاز های واقعی جامعه مخاطب خود، جوانانی را که در خطر افتادن در دام داعش و تکفیر هستند، نجات دهند.
دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی کشور گفت: باید شرایط لازم برای تربیت طلاب متعهد، متدین، متخلق و مسلح به سلاح های روز فراهم شود این درحالی است که معتقدیم اگر حجره های سنتی این ظرفیت را دارند، باید  حفظ شوند.
حجت الاسلام عرب نیا با اشاره به تلاش های این شورا برای تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت، خاطرنشان کرد: روحانیان و علمای اهل سنت باید با جلب مساعدت های مردمی در راستای ارتقای مدارس تلاش کنند.
وی با قیاس آمار مساجد اهل سنت قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر 15 هزار و 15 مسجد اهل سنت در سطح کشور وجود دارد که 68 درصد این مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است./202/936/ب1

ارسال نظرات