۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۸۲۷۳
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری خبر داد؛

برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این مدرسه علمیه خبرداد و گفت: این کرسی ها با محوریت چرایی و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه صورت می گیرد.
کرسی آزاداندیشی

حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اظهار داشت: حوزه های علمیه به یاری پروردگار متعال و بزرگان دینی توانستند به مقام و جایگاه ارزشمندی دست پیدا کنند و در مسیر تعالی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه در مرتبه والایی قرار دارند که باید از ظرفیتها به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم که تحصیل و تدریس حرفه ای رویکرد فعالیت خود قرار دادیم.

حجت الاسلام تقی پور افزود: ترویج پژوهش های حوزوی از اهمیت بسیاری برخوردار است که می توانیم در این عرصه کوشا بوده و به توفیقات ارزنده ای دست پیدا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اظهار داشت: فعالیتهای پژوهشی باید همراه با نیازهای روز جامعه باشد که می تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد که باید به پژوهش های حوزوی توجه ویژه ای در این مسیر صورت گیرد.

وی ادامه داد: توجه به تهذیب و اخلاق اسلامی نیز از جمله امور ویژه ای است که باید در این مسیر کوشا بوده و آن را گسترش و ترویج دهیم که از سفارشان بزرگان دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام تقی پور از برگزاری دوره های تبیین ضرورت و جایگاه پژوهش و شیوه های مقاله نویسی در این حوزه علمیه خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این دوره می تواند نتایج خوبی داشته باشد و نقش بسزایی در ترویج پژوهش محوری در حوزه های علمیه ایفا کند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این مدرسه علمیه خبر داد و بیان داشت: این کرسی ها با محوریت چرایی و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: توجه به فعالیتهای پژوهشی از امور اساسی است و طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل حدود 100 مقاله به جشنواره علامه حلی ارسال کردند.

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: نشستهای علمی پژوهشی در این مدرسه علمیه برگزار می شود که در کنار آن ارائه مشاوره در زمینه های مختلف نیز از جمله فعالیتهای مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: در کنار این مدرسه علمیه نیز مرکز آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل فعالیت می کند که در سه رشته تفسیر، کلام و مدرسی فقه و اصول پذیرای طلاب و دانش پژوهان است.

وی ادامه داد: طلاب این مدرسه علمیه در کنار دروس عمومی می توانند از مرکز آموزش عالی حوزوی نیز بهره گیری کرده و در سه رشته تخصصی آن نیز تحصیل کنند.

گفتنی است، مدرسه علمیه و مرکز آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت می کند که از مراکز شاخص حوزوی در سطح استان مازندران است./1314/302/ب2

ارسال نظرات