۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۵۸۹
رییس اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

تبیین سخنان رهبری درباره حوزه انقلابی وظیفه رسانه‌های حوزوی است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا با تأکید بر توجه به سخنان رهبر انقلاب درباره حوزه انقلابی،‌ گفت: تبیین سخنان رهبری درباره حوزه انقلابی وظیفه رسانه‌های حوزوی است.
دیدار مدیرعامل رسا با رییس اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا با حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس اداره اوقاف خراسان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در اتاق جلسات اداره اوقاف مشهد برگزار شد مدیر عامل خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های  خبرگزاری رسا پرداخت و از انتشار بیش از 80 هزار خبر در بخش فارسی خبر داد که در کنار آن پوشش اخبار به زبان عربی، انگلیسی و اردو نیز فراهم شده است.

وی افزود: اخبار کشورهای مختلف اعم از بخش شیعه نشین هندوستان که دفتر نمایندگی داریم تا کشورهایی نظیر عراق که به طریق رابط خبری کار می شود را پوشش می دهیم.

حجت الاسلام محققی در ادامه به رویکرد جدید رسا نسبت به ایجاد و مدیریت چند سایت در زمینه سبک زندگی اسلامی و فقه حکومتی و دشمن شناسی در کنار تهیه و چاپ نشریه ای به نام وسائل خبر داد که بر این اساس خبرگزاری رسا تبدیل به مؤسسه رسا شده است.

وی افزود: در این سایت ها به مسائلی همچون شهر نشینی و پدید آمدن آپارتمان نشینی، رفت و آمد، معاملات، بازار اسلامی با رویکر فقه نوین پرداخته ایم و نیز آخرین حرف های حوزه در زمینه دشمن شناسی را پوشش می دهیم.

وی ادامه داد: از 23 کرسی درس خارج حدود 600 جلسه فقه حکومتی از مشهد، قم و اهواز تهیه شده که برای نخستین بار شیوه خبر تقریر درس خارج را ابداع و به تایید استادان فن خبر رسانده ایم. کرسی درس خارج فقه رسانه با رویکرد خبر داشته ایم که یک جلد کتاب هم از آن به چاپ رسیده است.

در ادامه حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های انجام شده، استمرار فعالیت های رسا با تراز مناسب را در طول سالهای آغاز به کار تا به حال را نقطه قوت دانست و این فعالیت ها را دارای آثار و برکاتی در ایجاد انگیزه نسبت به فعالیت دیگر رسانه ها در این زمینه عنوان کرد.

وی این مقدار فعالیت را با توجه به محدودیت های مالی و ساختاری و ملاحظات درونی و بیرونی و نیز با توجه به محتوایی که به لحاظ کیفی و کمی منتشر شده و قابل توجه بوده، دشوار دانست که مجموعه رسا از عهده آن به خوبی برآمده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه به بحث حوزه انقلابی و ادبیات رهبری در این قصه پرداخت که وظیفه رسانه ای مثل رسا تحلیل و بررسی آن است.

وی در ادامه به بحث مرجعیت انقلابی، و نیز مرجعیت علمی انقلابی پرداخت و خواستار مطالبه گری در متن حوزه و جریان سازی از سوی طلاب جوان در جهت انقلاب و منافع انقلابی نظام شد./201/933/ب1

ارسال نظرات