۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۴۹۸۲۴
مسؤول امور مدارس حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد؛

برنامه های جدید حوزه علمیه اصفهان در تحول متون آموزشی

حجت الاسلام جلالی درسنامه جدید شرح لمعه، ‏«قطع و ظن» ‏رسائل، تغییر در برخی متون ادبیات و اضافه شدن کتابهای اخلاق مفید را از برنامه های جدید در تحول متون آموزشی حوزه علمیه اصفهان دانست و گفت: «برائت و استصحاب» هم در برنامه تحول قرار دارد، همچنین امسال برای نخستین بار متنی به نام «آشنایی با فرق» در پایه هفتم تدریس می شود. ‏
حجت الاسلام مجید جلالی

حجت الاسلام مجید جلالی، مسؤول امور مدارس و طلاب حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با اقدامات جدید حوزه علمیه اصفهان درباره تحول در متون آموزشی، گفت: درسنامه جدید شرح لمعه و «قطع و ظن» رسائل فعلاً آماده شده و امسال دو سال است که تدریس می شود، ان شاءالله ‏«برائت و استصحاب»‏ هم در برنامه تحول در متون آموزشی قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی از متون ادبیات هم تغییر و تحولات خوبی در حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته است، کارهایی انجام شده تا طلبه از پایه 1 تا 10 با قرآن بیگانه نباشد و دروس تفسیر را در برنامه درسی طلبه ها گنجانده ایم، تفسیر قرآن از همان پایه های ابتدایی تدریس می شود.

استاد حوزه علمیه، افزود: غیر از درسنامه اخلاق که معمول حوزه های علمیه هست، در حوزه علمیه اصفهان چند کتاب اخلاق از حضرت آیت الله مظاهری نیز تدریس می شود، مثلاً کتاب سیر و سلوک آیت الله مظاهری در پایه 5 گنجانده شده، منبع شناسی اخلاقی هم در پایه 6 تدریس می شود که از تألیفات اینجانب است.

حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: به دلیل اینکه امروزه دشمن تبلیغات گسترده ای برای دور کردن جوانان از دین مبین اسلام  و ایجاد شبهات و معرفی ادیان دیگر به عنوان ادیان برتر و نوظهور دارد، امسال در پایه هفتم برای نخستین بار متنی به نام آشنایی با فرق و ادیان در برنامه درسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این درس برای آشنایی طلاب با ادیان مختلف پیش بینی شده و درباره مسیحیت، بهاییت، وهابیت، فرق نوظهور و عرفانهای کاذب اطلاعات ‏مفیدی را به روحانیان ارائه می دهد، سال گذشته هم کارگاه های مربوط به آشنایی با فرق و ادیان به صورت تخصصی در حوزه ‏علمیه اصفهان برگزار شد.‏/302/869/ب1

ارسال نظرات