۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۵۰۱۵۰

مراسم بزرگداشت شهدای منا در آمل برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا در شهرستان هزارسنگر و شهیدپرور آمل برگزار شد
شهدای منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا و شهید سید نصرالله جعفری شب گذشته در شهرستان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم تصریح کرد: پیام حج رهبر معظم انقلاب طلیعه نابودی شجره معلونه آل سعود را ایجاد کرده است که پیامی ارزشمند و بسیار شایسته صادر کردند.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: به فضل خداوند متعال در آینده ای نه چندان دور بیرق مقدس دین مبین اسلام به دست مقاومت در عربستان سعودی افراشته می شود.

وی افزود: معنویت، بصیرت، بینش، بینایی و شناخت شناسی به ذات ربوبیت در پیام حج مقام معظم رهبری وجود دارد که نامه رهبری به جوانان غرب و آمریکا نیز منشأ خیراتی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: توصیه به جهان اسلام و حاکمان اسلامی این است که در پیچ تاریخی قرار داریم و همه در ردای اسلام به دنبال ضربه به دین مبین اسلام هستند.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: یک عده از نااهلان بی خرد غیر مسلمان که به لشگر داعش ملقب شدند که نه تنها مسلمان نیستند بلکه خویی از انسانیت نبردند.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که گروههای تکفیری جنایات و کشتار بسیاری صورت می دهند، گفت: این گروه ظلم و تعدی بسیاری صورت می دهند که نباید اینگونه باشد.

وی با اشاره به این که دنیای اسلام باید نسبت به مسائل مختلف هوشیار باشد، افزود: ضرورت دارد جهان اسلام نسبت به محکومیت اقدامات آل سعود واکنش نشان دهد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فاجعه منا توطئه از قبل تعیین شده ای بود که چند هزار نفر از مهمانان سرزمین بلاد متبرکه را به شهادت رساندند و نیاز است کشورهای اسلامی این اقدام را محکوم کنند.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: امروز خواسته ما از رهبران حکومت های اسلامی این است که بیایند کمیته حقیقت یاب را برای بررسی وضعیت فاجعه منا در سرزمین عربستان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد اداره حرمین شریفین به انسانهای خبره، آگاه و بابصیرت داده شود که جایگاه مدیریت این امکنه ارزشمند و مقدس را دارند.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: بی کفایتی متولیان حج در چند سال گذشته و امسال نیز مراسم حج چندین کشته داده است که ضرورت دارد فکری برای مدیریت حج صورت گیرد.

گفتنی است، شهدای منا مظلومانه به شهادت رسیدند که نیاز است در پاسداشت مقام والای این عزیزان اقدامات و گامهای شایسته ای برداشته شود که استان شهیدپرور مازندران 48 شهید منا دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات