۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۰۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

مردم با هنر فطری و الهی همراه می شوند

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به اینکه هنر که الهی و پاک باشد قدسی است، گفت: هنری که با فطرت همراه است همه مردم می‌توانند با آن همراه شوند، هنر اصیل الهی و قدسی به زبان فطرت سخن می‌گوید و آنگاه که هنر فطری باشد زبان، سن و سلیقه نمی‌شناسد و همه از آن لذت می‌برند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رشاد در مراسم سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر که در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در مقابل ساحت مقدس امام علی(ع) جز ابراز شرمساری چیزی نمی‌توان گفت، اظهار داشت: همه ما غلامان ساحت قدسی امام علی(ع) هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم به نوشتن دانشنامه امام علی(ع) داشتیم خیلی‌ از صاحبان قلم ما را برحذر داشتند، بسیاری از کارشناسان نظر دادند که نوشتن این چنین دائره المعارفی چندین دهه طول می‌کشد اما با تجربه‌ای که از گذشته داشتیم و با توجه به حضور همکاران متعهد خود کار را آغاز کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه برای تولید این اثر ابتدا به کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی رجوع کردیم، خاطرنشان کرد: ساختار ابتدایی این اثر از همان کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی آغاز شد و در مجموع حدود 20ماه کامل شدن این اثر به طول انجامید، این دائره المعارف شامل 12جلد علمی و یک جلد فهرست است.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه کرامت علوی باعث شد تا این دانشنامه پدید آید، تصریح کرد: این کتاب شامل 110 مدخل است، یکی از موضوعات مهم این دانشنامه که آیت الله جوادی نیز بر آن تاکید داشتند تهیه یک جلد کتاب با عنوان هنر از دید امام علی(ع) بود که سعی کردیم که یک جلد از هنر نیز بنویسیم که متاسفانه هنوز امکان آن فراهم نشده و از امام علی(ع) خواستاریم که کمک کند تا بتوانیم جلد 14 این دائره المعارف را نیز بنویسیم.

وی افزود: هنر که الهی و پاک باشد قدسی است، هنری که با فطرت همراه است همه مردم می‌توانند با آن همراه شوند، هنر اصیل الهی و قدسی به زبان فطرت سخن می‌گوید و آنگاه که هنر فطری باشد زبان، سن و سلیقه نمی‌شناسد و همه از آن لذت می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند" نوزاد در آغوش مادر همیشه در سمت چپ قرار می‌گیرد و در آغوش پدر در سمت راست می‌رود" تحقیقات نشان داده است که کودکانی که صدای قلب مادر را به واسطه قرار گرفتن در سمت چپ مادر می‌شنوند آرامش دارند و اما کودکانی که صدای قلب مادر را نمی‌شنوند یا به معنای دیگر در سمت راست پدر قرار می‌گیرد آشفته و سرگردان هستند، بنابراین هنر موسیقی تپش قلب مادر در نوزاد هم تاثیرگذار است./816/پ202/ج1

ارسال نظرات