۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۰۷۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

استکبار از فراگیر شدن نور تشیع در جهان می‌ترسد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید امروزه در عمل مروج مکتب اهل بیت(ع) باشیم، گفت: استکبار و آمریکا از اینکه کشورهای اسلامی مانند، یمن، سوریه و لبنان جمع شوند و نور تشبع جهان را بگیرد می‌ترسند و می‌خواهند این نور را خاموش کنند، اگر ما در عمل شیعه علی (ع) باشیم هیچ کسی نمی‌تواند نور را از شیعیان بگیرد.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مختاری، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه در جشن عید سعید غدیرخم در مسجد امام علی(ع) بیرجند با بیان اینکه اهل تشیع و اهل تسنن دو مطلب عید غدیر را به طور مشترک قبول دارند و در یک مطلب نیز اختلاف نظر دارند، اظهار داشت: اهل تشیع و اهل تسنن این موضوع که پیامبر (ص) در آخرین سال عمر خود اعلام کردند که امسال آخرین حج خود را می‌خواهم به جا بیاورم و ای مردم بیایید تا مناسک حج را یادتان بدهم را قبول دارند.

وی با بیان اینکه آخرین حج پیامبر (ع) به حجة‌الوداع معروف شد و پیامبر (ص) با مسلمانان خداحافظی کرد و قرآن و اهل بیت(ع) را در بین مسلمانان گذاشت، گفت: همچنین اهل سنت و اهل تشیع اعتقاد دارند که پیامبر (ص) در غدیرخم و در منطقه جحفه توقف کردند و فرمودند افرادی که جلو هستند برگردند و  افرادی که عقب هستند نیز برسند و در همین حال آیه‌ای برای پیامبر (ص) نازل شد و در این آیه خدا به پیامبر اکرم (ص) فرمود ای پیامبر آنچه که به شما نازل شده است را ابلاغ کنید که اگر ابلاغ نکنید رسالت چند ساله خود را از بین برده‌اید.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) دستور الهی را انجام داد و در روز عید غدیر فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» هر کسی که من مولای و آقای او هستم علی(ع) نیز مولا و آقای او است، افزود: خدا نیز می‌فرمایند امروز نیز به دلیل غدیر کفار از صدمه زدن مسلمانان نا امید شده‌اند و امروز دین خود را کامل و نعمت‌ها را به اتمام رساندم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اهل تسنن این نکات را قبول دارند، تنها می‌گویند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» یعنی هر کسی که من دوست او هستم علی(ع) نیز دوست او است، تصریح کرد: اهل تشیع اعتقاد دارند سخن از دوستی نیست بلکه سخن از ولایت امر جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) ولی و رهبر جامعه اسلامی است، ادامه داد: آنچه که می‌تواند در غدیر ابلاغ شود و رسالت پیامبر(ص) نیز به سرانجام برسد ولایت امیرمؤمنان(ع) است، پیامبر (ص) جانشین عادلی بعد از خود معرفی کردند و با این جانشین کفاری که منتظر بودند پیامبر(ص) از دنیا برود و دین را نابود کنند ناامید شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با ولایت و فرزندان علی(ع) دین اسلام کامل شد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در 23 سال حکومت خود که 13 سال آن در خفقان مکه و 10 سال نیز در مدینه بود و همچنین در 80 جنگی که بر ایشان تحمیل شد فرصت نکردند معارف دین اسلام را بیان کنند و دین ناقص ماند اما این دین را در روز غدیر به امام علی (ع) سپردند و با علی (ع) دین کامل شد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه روز غدیر و انتصاب علی(ع) با امامت و ولایت یک ضرورت عقلی است، اظهار کرد: انسان برترین موجود روی زمین است، انسان آفریده شده تا با وصل شدن به خدا و رسیدن به بهشت به بالاترین درجات علم و آرمان‌های خود برسد، اتصال به خدا و بهشت خدا راهنما و امام نیاز دارد.

وی افزود: قرآن کریم نیاز به تفسیر کردن و مفسر دارد  و گرنه هر جاهلی می‌تواند قرآن را معنی کند، همان طور که تاکنون بسیاری از افرادی که بر علیه انقلاب و نظام دشمنی می‌کردند و می‌جنگیدند به قرآن استدلال می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما مسافر خدا و بهشت هستیم و اگر این سفر را در نظر نگیریم زندگی برای ما پوچ است، گفت: دو خطر جهالت از روی نادانی و نا آگاهی و شهوات و مقام‌پرستی و دنیاپرستی ما را تهدید می کند، باید انسان‌هایی مانند ائمه اطهار و 12 امام معصوم و عالم جلوی ما باشد تا گرفتار جهالت و شهوات و مقام‌پرستی نشویم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه 12 امام عالم و معصوم ما رهبر هستند و اگر این‌ها نمی‌بودند دین ناقص می‌ماند، تصریح کرد: فلسفه غدیر تنها علی علی گفتن و شنیدن و گفتن فضائل امام علی(ع) نیست، بلکه فلسفه غدیر رهبری علی(ع) و خدا و بهشت خدا است و اگر علی(ع) را به عنوان جلودار خود قرار دادیم به فلسفه غدیر رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید فلسفه غدیر را فراموش کنیم، باید علم، عدالت، شجاعت، ایثار و فداکاری امام علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، بیان کرد: ما به برکت وجود اهل بیت در سایه ولایت فقیه زندگی می‌کنیم و ما نیز افتخار می‌کنیم که شیعه اهل بیت هستیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید امروزه در عمل مروج مکتب اهل بیت(ع) باشیم، گفت: استکبار و آمریکا از اینکه کشورهای اسلامی مانند، یمن، سوریه و لبنان جمع شوند و نور تشبع جهان را بگیرد می‌ترسند و می‌خواهند این نور را خاموش کنند، اگر ما در عمل شیعه علی(ع) باشیم هیچ کسی نمی‌تواند نور را از شیعیان بگیرد اما اگر تنها علی علی کنیم و جشن بگیریم اما عمل نکنیم این نور خاموش می‌شود./880/202/ب2

ارسال نظرات