۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۷۵۲
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله:

احیای ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس از مهم‌ترین وظایف بسیج طلاب است

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) از مهم‌‌ترین وظایف بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه را احیای ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: بسیج طلاب نقش هادی و راهنما را دارد و مانع انحراف جامعه می‌شود.
سازمان بسیج طلاب

حجت الاسلام روحی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه، گفت: از مهم‌ترین وظایف بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه احیای ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: بسیج طلاب تجربیات و ناگفته‌های خود را پیرامون ایثار، شجاعت و مقاومت در اختیار حوزه‌های علمیه قرار می‌دهد تا طلاب معزز با استفاده از آن تجربیان بتوانند در راستای حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده و رسالت خود را به منصه ظهور برسانند.

حجت الاسلام روحی با بیان اینکه امروز در سطح حوزه‌های علمیه طلبه‌ای نداریم که بسیجی نباشد، بیان داشت: تقریبا همه طلاب و روحانیان در سطح استانها عضو بسیج هستند که بیانگر استقبال خوب حوزه‌های علمیه به این امر خطیر و ارزشمند است و مایه افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) با تاکید به اینکه امروز بسیجیان وظایف بسیار سنگینی به عهده دارند که باید انجام دهند، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: ما باید انقلاب خودمان را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم؛ شاید در آن زمان بسیاری از افراد این سخن گوهر بار را درک نمی‌کردند اما امروز ما شاهد صدور فرهنگ غنی ایثار، مقاومت و شجاعت به سراسر جهان هستیم.

وی افزود: امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه مقابله با حربه‌ها و فتنه‌های جهان سلطه مقاومت است و ما این مهم را در یمن، سوریه، عراق و ... شاهد هستیم.

حجت الاسلام روحی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه مبلغان خوبی در نشر فرهنگ ایثار و مقاومت هستند، گفت: طلاب وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در اذهان عمومی جامعه متجلی کنند و این مهم با هدایت و راهنمایی مبلغان دین میسر می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) تقویت نیروی بسیجی در کشور را سدی در برابر هجمه فرهنگی و ... دشمن دانست و عنوان کرد: تقویت و تربیت نیروی بسیجی تنها با نشر فرهنگ معنوی میسر می‌شود و حوزه‌های علیمه با نشر این معنویات می‌توانند خود همانند یک استاد بر جامعه تاثیر گذاشته و سبب تحول در جامعه باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج طلاب نقش هادی و راهنما را دارد و مانع انحراف جامعه می‌شود به همین دلیل تقویت این نهاد ارزشمند بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز به توجه بیشتر از سوی علما دارد./302/813/ب1

ارسال نظرات