۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۸۶۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، ولایت الهی را قبول ندارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مجتهد جامع‌الشرایطی که ویژگی‌هایش در روایات و احادیث ذکر شده، حجت امام زمان بوده و تحت عنوان ولی فقیه اقامه حکم می‌کند و از همین رو اگر کسی به غیر از این مسیر سیاسی معتقد شود، مصداق «والذین کفروا اولیاءهم الطاغوت» خواهد بود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه سه‌شنبه، همزمان با عید سعید غدیر به ایراد سخنرانی در بارگاه منور رضوی پرداخت و با اشاره به آیه سوم سوره مائده، اظهار کرد: مسأله غدیر، تجدید یک حادثه تاریخی و خاطره نیست، امروز معمولا در قالب محافل و مجالس نگاه به غدیر، نگاهی تاریخی از یک اتفاق 1400 سال گذشته است که در بازگشت پیامبر(ص) از حجه‌الوداع، مسأله سرنوشت‌ساز امت اسلام توسط ایشان اعلام شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آنچه امروز به عنوان یک اصل فکری و دکترین سیاسی در دنیا مطرح است و ما به عنوان پیروان اسلام ناب، آن را به عنوان راهبرد قرآن به دنیا معرفی می‌کنیم، این است که رهبری در امت اسلام باید در جریان وحی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را فقط پیام‌آور خود به سوی خلق قرار نداد، پیغمبر(ص) را رهبر امت و بشیر و نذیر قرار داد، وقتی پیامبر(ص) وارد شهر مدینه شدند، هویت اجتماعی اسلامی را تشکیل دادند و رهبری ایشان برای امت اسلام یک نصب الهی و یک ساختار خدایی بود؛ خدا پیغمبر(ص) را فرستاد تا هم امت را رهبری کند و هم مبانی مدون زندگانی اجتماعی و فردی مردم را به آن‌ها برساند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که پس از پیامبر اکرم(ص) تنها مظهر الهی قادر به انجام رسالت ایشان است، گفت: هر حاکمیتی غیر از حاکمیت معصوم بخواهد اداره جامعه را در دست بگیرد، طاغوت است و الآن هم حاکمیت الهی، حاکمیت وجود اقدس امام زمان(عج) است، اما ایشان چون دارای رسالت جهانی‌سازی هستند، نمی‌توانند در دسترس مردم قرار بگیرند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: امروز وجود اقدس امام زمان(عج) به عنوان مظهر اجرایی حاکمیت الله، در روزهای آخر غیبت صغری این نامه را صادر کردند که مجتهد جامع‌الشرایط حجت من بر شما بوده و من حجت خدا هستم، یعنی مجتهد جامع‌الشرایطی که ویژگی‌هایش در روایات و احادیث ذکر شده، حجت امام زمان بوده و تحت عنوان ولی فقیه اقامه حکم می‌کند و از همین رو اگر کسی به غیر از این مسیر سیاسی معتقد شود، مصداق «والذین کفروا اولیاءهم الطاغوت» خواهد بود.

غدیر، تز حاکمیت سیاسی در جمهوری اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: غدیر یعنی حاکمیت امامت و مظهر حاکمیت امامت در زمان غیبت امام زمان(عج)، حاکمیت حجت ایشان است، پس غدیر تز سیاسی امروز ما بوده و جریانی اعتقادی است که ما به عنوان دکترین سیاسی آن را به دنیا عرضه می‌کنیم. غدیر جریان حاکمیت را در تمام فراز و نشیب‌ها و پیچ و خم‌های زندگانی سیاسی اجتماعی ما مشخص کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که حاکمیت الهی فرصت سهم‌خواهی را از قدرت‌طلبان سلب می‌کند، تصریح کرد: امروز هم مشکل عمده ما دشمن خارجی نیست، این‌که دشمن خارجی می‌خواهد کشور ما را پایگاه استکباری خودش قرار دهد، مشخص است؛ آن‌چه مشکل اصلی است، در داخل کشور است، عناصری که حساب می‌کنند در سایه حکومت ولی فقیه نمی‌توانند عرصه سیاست کشور را چراگاه حیوانی خودشان قرار دهند، حاضرند دست در دست دشمن خارجی بگذارند و به عنوان عامل نفوذی او، از دروازه بزرگ مردم‌سالاری وارد شوند و اساس ستون این نظام را براندازی کنند.

جریان‌های غیرمعتقد به ولایت نباید از دروازه مردم‌سالاری عبور کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: اگر از دروازه باز مردم‌سالاری مراقبت نشود، دشمن از درون این نظام را فرسوده کرده و ستون خیمه را پایین می‌آورد، پاسدار این دروازه شما مردم هستید و نباید اجازه دهید آن کسی که به عنوان نماینده مجلس، رییس جمهور، نماینده شورای شهر و یا جای‌گیرنده در هر جریان قدرت می‌خواهد از این دروازه وارد شود در حالی‌که ولایت را قبول ندارد و سرسپرده لیبرال دموکراسی انگلیس و آمریکا است و غرب‌گرایی در درون مغزش جای گرفته، نباید از این دروازه عبور کند.

وی تأکید کرد: کسی که شیطان در دلش جای گرفته نباید به عنوان عامل نفوذی دشمن از دروازه مردم‌سالاری کشور وارد شده، نظام را ساقط کرده و سرنوشت و سعادت این مردم را جلوی پای دشمن خونخوار آدم‌کشی بریزد که آدم‌کشی‌هایش را در صبرا و شتیلا و در سوریه دیده‌اید.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: حضرت زهرا(س) فرمودند «اگر این مردم بر امامت و ولایت علی اتفاق می‌کردند، از امروز تا روز قیامت بین دو مسلمان اختلاف نمی‌افتاد اما وقتی قبول نکردند، از امروز تا قیامت، مسلمانان روی وحدت را نخواهند دید.» اگر نظام ولایی حاکم نباشد، جان و مال و ناموس مردم در رهگذر شهوت‌رانی‌های جریان‌های قدرت‌طلب قرار می‌گیرد. امتیاز امروز ما در دنیا این است که غدیر بر ما حاکم است.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: جوانان ما جان دادند و خانواده‌های شهید داده در خط مقاومت ایستادند و خوشبختانه غدیر بر جامعه ما حاکم شد. این آرامش بر مردم وجود دارد که اسلام ما اسلام قبول شده در درگاه حق است./820/201/ب2

ارسال نظرات