۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۰۷۳
جانباز دفاع مقدس مطرح کرد؛

معنویت و تبعیت از ولایت فقیه؛ رمز پیروزی در دفاع مقدس

حجت الاسلام کشاورز با تأکید بر این که رمز پیروزی 8 سال دفاع مقدس معنویت، ارتباط حقیقی با خداوند و تعبیت از ولایت فقیه است، گفت: کسب معنویت فقط به این نیست که شخصی طلبه و روحانی باشد بلکه برخی به درجاتی رسیده بودند که شاید یک عالم نمی توانست به آن ها برسد.
نگاهی به فعالیت های رزمی تبلیغی طلاب در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید کشاورز از ایثارگران و راویان دفاع مقدس چهارشنه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران قم با بیان این که شهدا و جانبازان در 8 سال دفاع مقدس جانانه در برابر غارتگران ایستادگی کردند، گفت: زمانی که جنگ آغاز شد حتی برخی مسؤولان ترس و ناراحتی داشتند اما امام راحل با آرامش کامل فرمودند یک دیوانه ای سنگی انداخته و رفته است.

وی افزود: یکی از ویژگی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تبعیت از ولایت فقیه و مبارزه جدی با دشمنان بود، یکی از مسائلی که سبب شد رزمندگان ما به پیروزی های بسیاری دست پیدا کنند بحث معنویت جنگ بود.

این جانباز دفاع مقدس با بیان این که غالبا کسب معرفت تدریجی است و یکباره اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: برخی از رزمندگان با کمترین زمان به درجات بالایی از معرفت دست پیدا می کردند چون امر به معروف عملی وجود داشت و همه یک رنگ بودند.

وی ادامه داد: شهدا دنبال مقام و مال نبودند اما امروز برخی در مملکت اهل بیت(ع) و شهدا برای خود حقوق نجومی در نظر می گیرند، حتی بسیاری از مردم وقتی دیدند که مشکلات مالی وجود دارد اموال خود را می فروختند و برای جبهه ها خرج می کردند.

حجت الاسلام کشاورز با بیان این که مردم با ایثارگری ها و از خودگذشتگی ها جبهه را اداره کردند، ابراز داشت: افراد جامعه از پیر و جوان با اهدای کمترین دارایی های خود به رزمندگان کمک می کردند؛ شهدا همواره به قرآن در عمل احترام می گذاشتند.

وی با تأکید بر این که رمز پیروزی 8 سال دفاع مقدس معنویت، ارتباط حقیقی با خداوند و تعبیت از ولایت فقیه است، عنوان کرد: کسب معنویت فقط به این نیست که شخصی طلبه و روحانی باشد بلکه برخی به درجاتی رسیده بودند که شاید یک عالم نمی توانست به آن ها برسد.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان در دفاع مقدس عاشق و طالب شهادت بودند، رهبر معظم انقلاب می فرمایند جنگ یک گنج بود، رزمندگان و شهدا از این گنج به خوبی استفاده کردند؛ برای استفاده از این گنچ و فرصت بود که شهدا شب و روز و آرام و قرار نداشتند.

وی اضافه کرد: ما مدیون شهدا هستیم، شهدایی که برای سربلندی ملت حتی از فرزندان خود گذشتند و حتی در زمانی که آن ها درچار مریضی هم می شدند سنگر جبهه ها را ترک نمی کردند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات