۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۱۲۷۱
با حضور مراجع تقلید و علما؛

بزرگداشت حجت الاسلام مسلم قلی‌پور گیلانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حجت الاسلام مسلم قلی پور گیلانی از شهدای فاجعه منا با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مسلم قلی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حجت الاسلام مسلم قلی پور گیلانی از شهدای فاجعه منا امشب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی، سید محمد علی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات سید احمد خاتمی، عبد الله خائفی، عباس محفوظی، محسن فقیهی، سید محمد جواد علوی بروجردی، محمد علی گرامی، حجج اسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری، احمد فرخ فال و علی بهجت و دیگر فضلا و طلاب حوزه حضور داشتند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره شهدای منا به ویژه حجت الاسلام مسلم قلی پور گیلانی را گرامی داشتند و برای وی علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان به ایراد سخن پرداخت و گفت: حق شرعی و قانونی هرکس این است که از خود دفاع کند، کسی که مورد ستم قرار گرفته اگر حقوق و آبرویش دفاع کند جای ملامت و سرزنش ندارد؛ خدا در قرآن این حق را به مظلوم داده است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آل سعود ادعای خادم الحرمینی می کند اما نسبت به جان حجاج بی مسؤولیت است، اظهار داشت: چندین هزار نفر از زائران بیت الله الحرام در فاجعه منا جان باختند و سعودی ها حتی از ابراز همدردی هم دریغ کردند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات