۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۱۴۹۳
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاه‌های غیردولتی در حال ترویج مدرک‌گرایی هستند

رییس سازمان انتشارات سمت با انتقاد از پایین آمدن سطح کیفی دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم در بسیاری از دانشگاه‌ها سطح کیفی پایین آمده است و نوعی مدرک‌گرایی در حال رشد است.
انتشارات سمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای مسؤولان سازمان مطالعات و تدوین(سمت) صبح امروز شنبه سوم مهرماه در محل این سازمان برگزار شد.

باید به موضوع کتابخوانی توجه شود

 

در بخش ابتدایی این نشست حجت الاسلام والمسلمین احمدی، رییس سازمان انتشارات سمت، گفت: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که در بحث نشر و انتشار اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد.

وی افزود: در کشور ما بسیاری از آثار به صورت غیرقانونی در زیرزمین‌ها بازنشر می‌شوند، حتی در برخی از محیط‌های دانشگاهی نیز شاهد هستیم که بخشی از کتاب‌ها به صورت غیرقانونی کپی می‌شوند.

رییس سازمان انتشارات سمت تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های کشور توجه به کتاب کم شده است، ضمن اینکه برخی از محیط‌های دانشگاهی عمدتا غیردولتی نوعی از مدرک‌گرایی را ترویج می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در خصوص فروش پایان‌نامه‌ها نیز، گفت: اتفاق بسیار نادر و بدی نیز که در حال رخ دادن است، فروش پایان‌نامه و مقاله است، روندی که قطعا در آینده نزدیک بخش علمی کشور را با مشکل روبرو خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: مجموعه سمت با تمام مراکز علمی کشور ارتباط خوبی دارد، در همین راستا رابطه بسیار مستحکمی را نیز با مراکز حوزوی ایجاد کرده است.

بیش از 300 اثر حوزوی در «سمت» منتشر شده است

در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای، دکر حسین هاجری، معاون مجموعه با اشاره به اهداف پیش‌رو مجموعه خود، گفت: به مسایلی همچون بومی‌سازی و آموزشی بودن بسیار توجه داریم، ضمن اینکه توجه داریم موارد منتشره با فرهنگ و دین ما در تضاد نباشند.

وی ادامه داد: با 142 مرکز پژوهشی و علمی همکاری داریم و تا کنون نیز بیش از 2 هزار کتاب را منتشر کرده‌ایم، ضمن اینکه بنا داریم برای 2 هزارمین کتاب مجموعه «سمت» یک رونمایی برگزار کنیم.

هاجری در پایان و در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا، مبنی بر اینکه چه تعداد از آثار منتشر در «سمت» حوزوی است، گفت: بیش از 300 عنوان کتاب با محوریت روحانیت و مراکز حوزوی در مجموعه «سمت» منتشر شده است./201/856/ب1

ارسال نظرات