۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۰۰۲
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

عوامل غفلت برخی مسؤولان از ساحت مقدس بودن «دفاع»

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عوامل غفلت برخی مسؤولان از ساحت مقدس بودن دفاع گفت: برخی بدون توجه به وصیت شهدا، به بعضی از تخلفات اداری دست می‌زنند و در تعرض به بیت‌المال خود را صاحب حق می‌دانند.
حجت الاسلام موسوی

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شهدای بزرگواری که حق به گردن ما دارند احیاگران دین و احیاگران در تبلیغ نهضت و انقلاب در جامعه دینی ما بودند، یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی در ادامه افزود: این دفاع را دفاع مقدس نام گذاری کردیم، دفاع ما در مقابل نه فقط بعث بلکه ابرقدرت‌های جهان بوده است، دلیل تقدسش این بود که ما هیچ گونه قصد تعرضی به هیچ کشوری و هیچ شخصی نداشتیم و این امر بر ما تحمیل شده بود و وقتی تحمیل شد در زمان تحمیل هم قصد تلافی و حرکت‌های تلافی‌جویانه نداشتیم، صرفاً می‌خواستیم از مرزمان، وطنمان، دینمان و ناموسمان دفاع کنیم و این امر براساس آیات قرآن مقدس است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حتی اگر نگاه وطنی هم به قضیه داشته باشیم نه نگاه دینی که متأسفانه برخی افراد جامعه، نگاه های صرف ملی به قضیه می‌کنند، کار کار مقدسی بود و کسانی که از جان خودشان گذشتند و جان را در کف دست گذاشتند و اقدام کردند برای این قضیه و از وطن خودشان دفاع کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این امر و تقدس مغفول مانده است، اظهار داشت: از دو جهت می‌شود دلیلش را بیان کرد دلیل جهت اول مغفول ماندن این قضیه این است که بعضی از دولت‌مردان نتوانستند قدم در جایی بگذارند که شهدا از آنجا قدم‌هایشان را برداشتند و وقتی نمی‌توانند آن‌ها را به عنوان یک الگوی علمی در زندگی خودشان قرار بدهند طبیعتاً از این قضیه غفلت می‌کنند و دفاع را مقدس نمی‌دانند و از آن آرمان‌هایی که این شهدای بزرگوار داشتند و دفاعی که حقیقتاً مقدس بود، فاصله می‌گیرند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: ضعف خودشان را یعنی چون نمی‌توانند قدم در مسیر حرکت شهدا بگذارند یا اینکه خودشان را اصلاح کند و بجای اینکه ضعف‌های خودشان را ببینند، ایراد و اشکال برای شهدا و ایثارگران بگیرند و می‌خواهند این امر را از آن حالت تقدس خودش خارج کنند و سخیف و پایین دست جلوه می‌دهند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه عنوان کرد: شهدا توصیه‌ها و فرمایشاتی داشتند وقتی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که با منویات بعضی از آقایان منافات دارد و شهدا غیر از این را دستور دادند یا شهدا غیر از این را حرکت کردند وقتی شهیدی در وصیت نامه خود نگارش می‌کند و می‌گوید که من ریالی از بیت‌المال مصرف نکردم فقط در جای مثلاً یک مورد خودکار بیت‌المال را مصرف کردم برای این وصیت می‌کند که این را بجا بیاورید و به بیت‌المال برگردانید.

وی افزود: برخی از مسوولان وقتی نمی‌توانند این گونه حرکت کنند و به دستورات شهدا عمل کنند، وصیت شهدا را کنار می‌گذارند و در وادی خودشان به بعضی از تخلفات اداری دست می‌زنند و در تعرض به بیت‌المال خود را صاحب حق می‌دانند که حضرت آقا در رابطه با افرادی که تخلفات اداری و مالی دارند فرمودند باید با این‌ها  مبارزه شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: وقتی خود این‌ها هدفشان، مبانی‌شان و منویاتشان با مبانی و منویات شهدا درست نمی‌شود طبیعتاً خودشان اصلاح نمی‌کنند و شهدا را مورد تخطئه قرار می‌دهند یا تقدس کار آن‌ها را کم می‌کنند./875/ت302/ی

ارسال نظرات