۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۳۶۰۷
مبلغ حوزه و دانشگاه:

مجالس عزاداری مبلغ اسوگی اهل بیت باشد

حقیقی با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند مراسم عزادری امام حسین (ع)، گفت: باید در مجلس اهل بیت تاکید بر اسوگی و الگو بودن آنان داشته باشیم در حالیکه در این مراسم ها تنها جنبه و تاکید بر قداستشان است.
تبلیغ طلاب خواهر در خانواده

خانم حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: با توجه به جایگاه رفیع و ارزشمند مراسم عزادری امام حسین (ع) بررسی آسیبها در این عرصه لازم  است.

وی افزود: آسیب ها در این عرصه به دو قسم محتوایی و شکلی تقسیم می شود.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: ما باید در مجلس اهل بیت تاکید بر اسوگی و الگو بودن آنان داشته باشیم در حالیکه متاسفانه در این مراسم ها تنها جنبه و تاکید بر قداستشان است.

حقیقی ابراز داشت: اخیرا در برخی از مجالس سخن از چشم و ابروی اهل بیت(ع) است، اینها سطح معارف دینی را پایین می آورد، عزاداری باید جهت روشنگرانه، افشاگرانه و هدایتگرانه داشته باشد.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: از دیگر آسیبها در عزاداری، طرح مسائل غلو آمیز است، مثل حسین اللهی شدن! زینب اللهی شدن! و از این رهگذر خود را مقدس جلوه دادن می باشد.

حقیقی بابیان اینکه هدف وسیله را توجیه نمی کند گفت: فلسفه برپایی مجلس عزاداری  امام حسین(ع) این است که  مردم با مکتب حسین(ع) آشنا شوند، عارف به مقام حسین(ع) شوند و فلسفه قیام را بدانند نه اینکه بیایند و نفهمیده بگریند.

این مبلغ حوزه و دانشگاه افزود: بعضا دیده شده بعضی از مادحین به طرح مطالب ذلت آمیز، تعبیر هایی مثل  زینب مضطر، امام زین العابدین بیمار و ...می پردازند، باید بفهمانیم ذلت از ساحت مقدس اهل بیت به دور است؛ "ولله العزة و رسوله وللمومنین".

وی بیان داشت: اگر شور به شعور پیوند نخورد،  ماندگار نخواهد بود، باید سعی شود مجالس پر محتوا و راهنمایی کننده و بصیرت افزا باشند.

این کارشناس مذهبی اذعان داشت: وظیفه علما و مبلغان حوزه این است که حقایق را بی پرده به مردم بگویند ولو مردم خوششان نیاید، با اکاذیب مبارزه کنند و مشت دروغگویان را باز کنند، نقطه ضعف عوام را که "ازدحام جمعیت و شور و واویلاست" بشناسند و با آن مبارزه کنند. 

حقیقی در پایان گفت: وظیفه ما است به بررسی تاریخهایی که باید برای ما آموزنده باشد و سند اخلاقی ما است، سند تربیتی اجتماعی ما است، مانند حادثه تاریخی عاشورا، چه تحریفاتی شده است، بپردازیم، باید با این تحریفات مبارزه کنیم./302/9705/ب1

ارسال نظرات