۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۰۱۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ترویج نگاه غرب گرایی در کشور، خطر است/ مسامحه در مکتب حسینی جایی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه متأسفانه امروزه نگاه غرب گرایی در کشور در حال ترویج است، گفت: متأسفانه برخی ها به دنبال آن هستند که پای بیگانه را به درون باز کنند که اگر خدایی نخواسته این شد، نه تنها اسلام رنگ خواهد باخت، مقاومت در منطقه هم به فراموشی سپرده می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد کنگره ملی شهدای این استان، با تسلیت ایام محرم، حضور در این اجتماع نورانی را مایه فخر و بالندگی دانست و افزود: امروز دور هم جمع شده ایم تا هم یاد شهدای والا مقام را گرامی بداریم و هم یادی کرده باشیم از سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به این استان در 15 مهرماه سال 71 که الحق منشأ خیرات بسیار بود.

وی با اشاره به شباهتهای قیام اباعبدالله(ع) در سال 61 هجری و انقلاب امام خمینی(ره) در سال 1357 شمسی، تصریح کرد: انقلاب حسین(ع) سراسر درسهای آموزنده و عبرت آموز است که چراغ راه انقلاب اسلامی قرار گرفته و خواهد گرفت و به یقین راز تداوم این انقلاب نیز با حرکت در مسیر امام حسین(ع) محقق می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه درسها و عبرتهای عاشورا باید مدام بازگو شوند تا انقلابیون در راه صیانت و حفاظت از انقلاب دچار مشکل و فریب دشمن نشوند، گفت: اگر بتوانیم شرایط قبل از انقلاب امام حسین(ع)، شرایط دوران مبارزات ایشان، شرایط به ثمر نشستن آن و راز ماندگاری قیام اباعبدالله(ع) را در همه ابعاد تا به امروز تحلیل کنیم به یقین دچار انحراف نخواهیم شد و این از ضرورتها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه هر چه زمان می گذرد رویشهای قیام اباعبدالله بیشتر و ریزشهای آن به حداقل می رسد، افزود: در انقلاب حسینی یک امر برجسته وجود داشت و آن اجرای مُرّ دین خدا نه کم و نه زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه همه دغدغه امام حسین(ع) در قیام عاشورا این بود که دین خدا دچار انحراف شده است، تصریح کرد: آنچه حادثه روز عاشورا را به وجود آورد، گرایش به دنیا و بی تفاوتی نسبت به معروفها بود که سبب شد امام حسین(ع) برای صیانت از دین جدش به پا خیزد و در این راه جان خود را نثار کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه امروز نیز منکرات در حال ترویج است و ناپاکان در رأس امور قرار گرفته اند و بیت المال به جای گره گشایی از کار جامعه، به تاراج برخی شکم پرستان رفته است، اظهار کرد: متأسفانه امروز حکومت به جای آنکه مروج معروفها باشد، در حال ترویج منکرات است و این با رسالت قیام امام حسین(ع) که انقلاب اسلامی نیز بر مبنای آن شکل گرفت، همخوانی ندارد.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه امروز صلاح و معروف در حال رنگ باختن در بین عموم مردم است و این یک خطر جدی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم که رویشهای قیام اباعبدالله(ع) روز به روز بیشتر می شود به خاطر آن است که امام حسین(ع) به همگان فهماند اسلام اصیل، اسلام بنی امیه، یزید و معاویه نیست و در این راه از همه چیز خود گذشت.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مهم ترین رسالت امروز ما این است که نگذاریم انقلاب حضرت روح الله استحاله شود، گفت: اگر می خواهیم انقلاب استحاله نشود باید برای مبارزه با منکرات در جامعه اهل مسامحه نباشیم چراکه مسامحه در مکتب امام حسین(ع) جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین نشستهایی برای آن است که هم خودمان عامل به اسلام باشیم و هم دیگران را به مُرّ قانون دعوت کنیم، تصریح کرد: به یقین انقلاب اسلامی زمانی تداوم پیدا خواهد کرد که همگان سر سفره اسلام بنشینند و دین به معنای واقعی در آن اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اجرای دین به معنای تحجر و انجماد نیست، ابراز کرد: در دین اسلام آزادی و آزادگی وجود دارد اما ولنگاری معنایی ندارد؛ موسیقی مفرح در جهت دین خدا آری اما موسیقی مبتذل خیر و این همان چیزی است که امام حسین(ع) را به قیام وا داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه امروزه نگاه غرب گرایی در کشور در حال ترویج است، افزود: متأسفانه برخی ها به دنبال آن هستند که پای بیگانه را به درون باز کنند که اگر خدایی نخواسته این شد، نه تنها اسلام رنگ خواهد باخت، مقاومت در منطقه هم به فراموشی سپرده می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه به غرب باید راه داد اما به فرهنگ مبتذل آن خیر، اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی بدانند امروز مهم ترین شعار ما همان شعار هیهات منا الذله امام حسین(ع) در روز عاشورا است./202/9457/ب1

ارسال نظرات