۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۳۳۵
حجت الاسلام محققی مطرح کرد؛

حمایت و اعتماد مراجع و علما سرمایه ارزشمند خبرگزاری رسا

مدیرعامل خبرگزاری رسا اعتماد مراجع، علما و نهادهای حوزوی به خبرگزاری رسا را مهم ترین سرمایه برای این رسانه حوزوی دانست.
دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا امروز شنبه در دیدار حجت الاسلام عبدالفتاح نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، از آمادگی مجموعه رسا برای همکاری و تعامل نزدیک با شورای عالی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: بحمدلله خبرگزاری رسا با در نظر گفتن اقتضائات و الزامات درون حوزوی، توانسته است اعتماد مراجع و علما و نهادهای حوزوی را جلب کند.

حجت الاسلام محققی این اعتماد و حمایت را سرمایه ای ارزشمند برای خبرگزاری رسا دانست.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم وجود فضای نقد در حوزه های علمیه، تصریح کرد: خوشبختانه فضای نقد و انتقاد پذیری در بین حوزه و نهادهای حوزوی بالا رفته است و این مساله زمینه را برای شکوفایی بیشتر فراهم می کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا تحول را مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد که شورای عالی حوزه با هوشمندی از شتابزدگی در امر تحول پرهیز کرد، اما در عین حال باید مراقب بود که تحول به فراموشی سپرده نشود؛ چراکه تحول امری لازم، حساس و دقیق است.

وی با یادآوری فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه اظهار داشت: امیدواریم آنچه رهبر معظم انقلاب درباره تدوین طرح تحول و ایجاد مرکز مطالعات راهبردی اجرایی و محقق شود.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه گزارشی از عملکرد این رسانه حوزوی ارائه کرد و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و دغدغه های مراجع تقلید، همگرایی و همسویی حوزه حاکمیت و تربیت طلاب رسانه ای را از عمده ترین اهداف خبرگزاری رسا ذکر کرد.

وی از تبدیل شدن رسا به عنوان یک مؤسسه رسانه ای خبر داد و گفت: با تلاش همکاران رسا از یک خبرگزاری به مؤسسه تبدیل شده است، در همین زمینه نشریه رسائل، پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی(وسائل)، پایگاه جامع حوزوی صهیون پژوهی(تیه) پایگاه سبک زندگی اسلامی(اسوه گی) و پایگاه جریان شناسی فکری روحانیت(رسای اندیشه) راه اندازی شده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا از انتشار 600 جلسه درس خارج فقه حکومتی در پایگاه اطلاع رسانی وسائل در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که فعالیت این پایگاه با استقبال استادان، فضلا و پژوهشگران حوزوی مواجه شده است.

حجت الاسلام محققی با تاکید بر این که حوزه باید پاسخگوی نیازهای حاکمیت و نظام باشد، گفت: تعامل حوزه با حاکمیت باید از حالت تشریفاتی خارج شود و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف نیازهای نظام را برآورده سازند.

وی افزود: تحولی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید کردند، یکی از آثار آن در فقه حکومتی نمایان می شود، اگر فقه رایج ما در حوزه های علمیه فقه حکومتی شود، در جهت تحقق تحول حرکت کرده ایم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات