۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۴۱۶
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه:

قیام عاشورا رمز بقای امت اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه با اشاره به اینکه قیام عاشورا رمز بقای امت اسلامی است، گفت: عشق به امام حسین(ع) نهایت چیزی است که مؤمن را به خدا وصل می کند.
عاشورا

خانم سعادت، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: هر کسی دارای مقام و منزلت و جایگاهی است و خداوند متعال برای هر کس جایگاهی ویژه در نظر گرفته است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان صحنه تصریح کرد: انسان باید با تلاش و مجاهدت به حد اعلای جایگاه خود دست یابد و بهترین شأن و منزلت را برای خود به دست آورد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس رسم اعراب برای هر مرد کنیه ای برمی گزینند که معمولأ این کنیه از نام فرزند پسر بزرگ گرفته شده است اما کنیه امام حسین(ع) بر حسب نام پسرانش انتخاب نشده است بلکه خداوند این کنیه یعنی عبدالله را برای امام حسین(ع) برگزیده است که به معنای پدر بندگان خدا است.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) و فرزندان ایشان خاص هستند، عبد کسی است که مطیع باشد، کسانی که خالص هستند و ولی خود را اطاعت می کنند عبد هستند و به مرتبه ایمان رسیده اند.

خانم سعادت اظهار داشت: طبق فرموده خداوند متعال امام حسین(ع) آب روان و علم و معرفت و قیام عاشورا رمز  بقای امت اسلام است، قرار گرفتن در زمره محبان ائمه اطهار(ع) مستلزم کسب لیاقت و رسیدن به بهترین مرتبه از خلوص و ایمان است تا عبدی لایق برای امام باشیم.

این مسؤول بیان داشت: خداوند متعال آسمان و زمین را با وسعت و پهناوری بسیار، جایگاه خود نمی داند بلکه جایگاه خود را در قلب مؤمنان می داند و هنگامی که بنده ای قلبی شکسته داشت حضور خدا را به وضوح احساس می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه با اشاره به قدر و منزلت و اهمیت دل مؤمن، بیان داشت: زمانی که انسان معرفت به خداوند پیدا کرد، نور ایمان در قلبش طلوع می کند و در آن زمان است که توبه او پذیرفته شده و دعایش مستجاب می شود و به عنوان عبد و برگزیده خداوند متعال محسوب می شود.

خانم سعادت مطرح کرد: دل زمانی جایگاه خدا می شود که جایگاه ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) باشد یعنی برای رسیدن به خدا باید به ائمه و پیامبر اکرم(ص) وصل شد، عشق به امام حسین(ع) نهایت چیزی است که مؤمن را به خدا وصل می کند./857/303/ب2

ارسال نظرات