۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۴۹۱
استاد حوزه علمیه قم:

عدم بهره گیری از ولایت زمینه ساز انحراف انسان می شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که بیان می کنند توحید آری و ولایت و امامت نباشد رهرو راه شیطان هستند که اگر عاقل باشیم رهرو خوب اهل بیت معصومین(ع) می شویم.
استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در تکیه بهرستاقی آمل برگزار شد، اظهار داشت: امام علی(ع) و امام حسین(ع) ولی الله هستند و حق تعالی ولی مؤمنان است.

وی تصریح کرد: کار ولی نورانی کردن و خروج از ظلمت کار ولایت است که پیامبر گرامی اسلام ولی الله بوده که در حق امام حسین(ع) فرمود امام حسین(ع) کلید هدایت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کار مصباح هدایت کردن آحاد مردم است که اگر می خواهیم به نورانیت برسیم نیازمند مصباح الهدی هستیم و باید دامن سرور و سالار شهیدان را بگیریم.

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی بهره گیری از مفاهیم قرآن کریم را زمینه ساز سعادت و تعالی جامعه بشری دانست و تصریح کرد: در این کتاب نورانی آمده است ملائکه در عرش برای مؤمنان طلب مغفرت می کنند.

وی ادامه داد: ملائکه از بالا به زمین و زمینیان نگاه می کنند و انسان مؤمن نورانی است که دیده می شود و افراد منافق و فاسد نادیدنی هستند که در مسیر ذلت و تاریکی قرار دارند و ملائک برای آنان طلب مغفرت نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و دقت و توجه شایسته ای داشته باشد که هر گناهی مرتکب می شویم لکه ظلمانی بر روی جان ما است.

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی تصریح کرد: اصرار بر گناهان زمینه ساز تباهی انسان می شود که نباید توجه بر انجام گناه داشته باشیم و اگر این کار را صورت دهیم همه قلب و دل انسان را فرا می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام هفتاد مرتبه در روز طلب مغفرت و استغفار می کردند تا گرد و غباری که بر دلشان می نشیند پاک شود و این گرد و غبارها نتیجه نشست و برخاست با مردم است که انسان را خاکی می کند.

وی با بیان این که یکی از معجزات پیامبران الهی نشستن با مردم بود تا آنان را در مسیر کمال قرار دهند، گفت: هم اندیشی با دیگران در انسان اثرات بسیاری دارد که ضرورت دارد مراقبتهای شایسته ای صورت دهیم.

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی اظهار داشت: هم اندیشی با مردم مؤمن برکات فراوانی برای انسان داشته و هم اندیشی با گناهکاران زمینه ساز تباهی انسان می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مشکل ابلیس توحید نبوده و پذیرش ولی الله بود که شش هزار سال حضرت حق را عبادت کرد و خدا آری و آدم نه را بیان کرد تا در تحت کفایت آدم نباشد.

وی ادامه داد: کسانی که بیان می کنند توحید آری و ولایت و امامت نباشد رهرو راه شیطان هستند که اگر عاقل باشیم رهرو خوب اهل بیت معصومین(ع) می شویم.

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی اظهار داشت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود که ضرورت دارد در محضر این بزرگواران حضور داشته و بهره برداری شایسته ای را صورت دهیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ماه محرم فرصت خوبی است تا زمینه نزدیکی با اهل بیت معصومین(ع) را فراهم کرده و تلاش ما در راستای ارتقای معنویت باشد.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه محرم با حضور پرشور و گسترده مردم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان دیار علویان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات