۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۶۹۰
استاد حوزه علميه:

شهدا با لبيک به ولي زمان، در برابر ظلم ايستادند

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه جوان داراي فضيلت طلبي است و سخن حق را زود مي پذيرد، گفت: شهداي ايران اسلامي براي اسلام بذل جان کردند و به واسطه روحيه فضيلت طلبي و لبيک گفتن به ولي زمان خود، در برابر ظلم ايستادند.
حجت الاسلام سيد حسين كاظمي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين کاظمي علوي يکشنبه شب در تکيه حضرت علي اکبر(ع) دارالسياده علوي کاشان در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع)، با بيان اينکه حضرت علي اکبر(ع) خلقا، خلقا و منطقا شبيه پيامبر اسلام(ص) بود، گفت: منطق به معناي بينش و بصيرت که حضرت علي اکبر(ع) در رفتار، چهره و بينش مانند پيامبر اکرم(ص) بود.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات خود تأکيد بر ترويج سبک زندگي امام حسين(ع) در زندگي کرد و ما در دعا از خدا مي خواهيم تا زندگي ما راحسني، حسيني، فاطمي، علوي و محمدي قرار دهد.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه زندگي اهل بيت(ع) به سه بخش علم غيب، پوشش بدن و فضائل تقسيم مي شوند، گفت: ما بايد در فضائل و اخلاقيات از ائمه اطهار(ع) الگو بگيريم.

استاد حوزه علميه با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد بعد از به پيامبري رسيدن من، جوانان مرا همراهي و پيرمردها با من مخالفت کردند، ابراز کرد: امام علي(ع) در سن ۱۰ سالگي از پيامبري حضرت محمد(ص) حمايت کرد.

وي با اشاره به اينکه جوان داراي فضيلت طلبي است و سخن حق را زود مي پذيرد، گفت: شهداي ايران اسلامي براي اسلام بذل جان کردند و به واسطه روحيه فضيلت طلبي و لبيک گفتن به ولي زمان خود، در برابر ظلم ايستادند.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه مردم کوفه داراي فضيله زشت بي وفايي بودند، افزود: شاه بيت قرآن کريم مي فرمايد به عهد با خداوند پايبند باشيد و به دنبال شيطان نرويد.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه حيا يک گوهر است، گفت: امام صادق(ع) به نقل از امام علي(ع) مي فرمايد، خلاصه عصاره کلام ۱۲۴ هزار پيامبر اين است که انسان بي حيا دست به هر کاري مي زند که کوفيان نمونه افراد بي حيا بودند.

حجت الاسلام کاظمي با اشاره به اينکه امام علي(ع) خطاب به مالک اشتر مي فرمايد، کارگزاران شما داراي خصلت تجريه و حيا باشند، گفت: کسي که داراي حيا نباشد، دزدي، زنا و خيانت مي کند و قابل اطمينان نيست.

وي، چيدمان صحراي کربلا از سوی امام حسين(ع) را نشان از تدبير ايشان دانست و بیان کرد: در کربلا مکان خيمه ها و همچنين علمدار، قاري، خبرنگار و کاتب به همت امام حسين(ع) مشخص شده بود.

استاد حوزه علميه با تأکيد بر اخلاق مداري و آزاد مردي در زندگي، گفت: در صحراي کربلا به طفل شش ماهه هم رحم نکردند که اين نشان از حريت نداشتن و آزاد مرد نبودن دشمنان بود./202/1307/ب1

ارسال نظرات