۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۵۴۸۱۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ابعاد مختلف حماسه عاشورا به تصویر کشیده شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و ‌آذرشهر در مجلس بر اهمیت توجه به پیام اخلاقی و عقلانی حادثه عاشورا جدا از رویکرد عاطفی آن تأکید کرد.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، محمداسماعیل سعیدی از مهجوریت تولیدات تصویری و نمایشی در حوزه تاریخی-مذهبی به ویژه عاشورایی در فضای فرهنگی و هنری کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه جامعه فرهنگی و هنری و مدیران این حوزه نتوانسته‌‌اند واقعه عاشورا را در سطح باورها، اعتقادات و انتظارات جامعه ایران و شیعیان جهان، از مدیوم سینما به تصویر کشند؛ البته دلیل این موضوع را می‌توان در عدم کشف و درک اهمیت این موضوع جستجو کرد.    

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای بررسی مهجوریت تولیدات تصویری و نمایشی در حوزه تاریخی-مذهبی به ویژه عاشورایی، ابتدا بررسی کرد استراتژی و برنامه  فرهنگی ایران دراین خصوص چیست و چه رویکرد، جهان‌بینی و اهدافی نسبت به این موضوع دارند تا در گام‌های بعدی به سمت اقدام و عمل رفت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پیام اخلاقی و عقلانی حادثه عاشورا جدا از رویکرد عاطفی آن، گفت: بزرگی، مردانگی، درایت، انسانیت، عقلانیت آن‌ بزرگان و بار دراماتیک این حادثه می‌تواند چراغ راه هر انسانی برای رسیدن به حق در زندگی باشد؛ لذا باید مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.

عضو ناظر در کمیسیون اصل90، همچنین با بیان اینکه به‌یقین تاثیر آثار تصویری در تزریق افکار مذهبی و اعتقادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مکتب عاشورا یک دانشگاه انسان‌ساز است لذا تصویر آن می‌تواند انقلاب حسینی ایران را در مسیر اصلی مدنظر امام راحل بیاندازد.

سعیدی با بیان اینکه مسئولان باید بخشی از بودجه‌ای که هر سال به ساخت آثار فاخر اختصاص داده می‌شود به تولید فیلم‌های عاشورایی اختصاص دهند، افزود: تاثیر واقعه عاشورا و اهمیت آگاهی جوانان از آن با هیچ مسئله دیگری قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: کره‌ای‌ها، افسانه‌های خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند و ما دستاورد آن‌ها را با ذوق و شوق خریداری می‌کنیم؛ اما اراده تصویر واقعه بزرگی همچون آنچه در کربلا گذشت را نداریم لذا جا دارد مسئولان نگاه مجددی به رویکردها و اهداف فرهنگی بیاندازند./935/102/ب2

ارسال نظرات