۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۵۵۰۶۸
همزمان با سراسر کشور؛

نماز ظهر عاشورا در قزوین اقامه شد

نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خیابان شهدا و خیابان‌های منتهی به بارگاه ملکوتی امامزاده حسین(ع) اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در قزوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، هم زمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) با حضور گسترده عزاداران و دوست‌داران اهل‌بیت عصمت و طهارت در قزوین اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا، به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خیابان شهدا و خیابان‌های منتهی به بارگاه ملکوتی امامزاده حسین(ع) اقامه شد.

در این میان نماز ظهر عاشورا به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همه ساله با شکوه بسیار در سراسر استان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

نماز به عنوان پرچم اسلام و مهمترین تاکید امام حسین(ع) از اهداف قیام حسینی است و عزاداران حسینی در قزوین و شهرهای مختلف استان، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)، با عظمت و شکوه خاصی اقامه کردند.

عزاداران حسینی امروز هم، پس از حضور در دسته جات زنجیر و سینه‌زنی، با شنیدن بانگ الله اکبر در صفوفی بهم فشرده، نماز ظهر عاشورا را در عمل به پیام عاشورا و امتداد سوگواری خود در رثای حسین‌ابن‌علی(ع) و یاران با وفایش، با شکوه هر چه تمام در جای جای استان قزوین با هماهنگی و انسجام عزاداران و همکاری همه هیأت‌های مذهبی اقامه کردند.

همچنین نماز اول وقت ظهر عاشورا همزمان در شهرها و بخش‌های مختلف استان از جمله شهرهای آبگرم، آوج، بوئین زهرا، البرز، آبیک، تاکستان، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، الموت، دانسفهان، ضیاآباد، سیردان، کوهین و دیگر نقاط استان با حضور گسترده مردم عزادار به امامت ائمه جماعات مساجد این شهرها اقامه شد./202/873/ب1

ارسال نظرات