۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۵۵۰۷۸
آيت الله نمازي تبیین کرد؛

5 راهکار امام حسین برای در دام گناه نیفتادن

آيت الله نمازي با بيان اينكه، شخصي محضر مبارك امام حسين(ع) آمد و خود را انسان گناهكاري معرفي كرد كه توان كنترلي در برابر هيچ گناه ندارد، افزود: امام حسين(ع) به او پنج راهكار را پيشنهاد كرد و از او خواست تا در صورت انجام اين پنج پيشنهاد هر چقدر خواست گناه كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماز ظهر عاشوراي سال 95 آيت الله عبدالنبي نمازي نماز ظهر عاشوراي سال 95 نماز ظهر عاشوراي سال 95 كاشان نماز ظهر عاشوراي سال 95 كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در ميدان کمال الملک کاشان، گفت: همه مصيبت ها و شهادت امام حسين(ع) و يارانش در روز عاشورا براي اين است كه انسانها پاك و با تقوا باشند.

وي با اشاره به اينكه اشك هايي‌كه در محرم و عاشورا ريخته مي شود گناهان را پاك و پرونده سياه اعمال انسان را پاك و پاكيزه مي‌كند، افزود: بعد از پاك شدن پرونده اعمال در حاليكه هيچ نقطه سياهي در پرونده اعمال ديده نمي شود با خدا عهد و پيمان ببنديم گناهي را مرتكب نشويم تا پرونده اعمال ما نقطه تاريكي نداشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: از همين امروز و همين مكان نماز ظهر عاشورا با خدا عهد و پيمان مي بنديم هيچ گناه و معصيتي را مرتكب نشويم تا پرونده اعمال ما پاك باقي بماند.

آيت الله نمازي با بيان اينكه، شخصي محضر مبارك امام حسين(ع) آمد و خود را انسان گناهكاري معرفي كرد كه توان كنترلي در برابر هيچ گناه ندارد، افزود: امام حسين(ع) به او پنج راهكار را پيشنهاد كرد و از او خواست تا در صورت انجام اين پنج پيشنهاد هر چقدر خواست گناه كند.

وي، استفاده نكردن از رزق و روزي خدا را نخستین پيشنهاد امام حسين(ع) اعلام كرد و گفت: بشر روزي خوار خدا است و كسي كه روزي خوار خدا است شايسته نيست از خط قرمزهاي خدا عبور كند و مرتكب گناه و معصيت خدايي شود كه روزي خوار او است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، خارج شدن از محدوده ولايت خدا را دومين پيشنهاد امام حسين(ع) دانست و افزود: خارج شدن از محدوده و سلطله ولايت خدا به هيچ عنوان امكان پذير نيست، چرا كه هركس در هر نقطه اي ‌كه قرار داشته باشد، در محدوده و محوطه نظارت و ولايت خدا است و نمي تواند از ولايت خدا خارج شود.

آيت الله نمازي، ادامه داد: سومين پيشنهاد خدا به اين بنده گناهكار اين بود كه هرگاه خواست گناهي را مرتكب شود مكاني را انتخاب كند كه خدا او را نبيند و اين در حالي است كه همه عالم مظهر خدا است و هيچ جايي وجود ندارد كه خارج از دايره خدا باشد.

وي افزود: چهارمين پيشنهاد امام حسين(ع) به اين فرد گناهكار اين بود كه هر موقع فرشته ملك الموت خواست جانش را بگيرد تسليم نشود، اما مگر چنين درخواستي امكان پذير است جان همه جانداران در اختيار خدا است و بندگان خدا هيچ قدرتي در برابر اراده و خواست خدا ندارند و تسليم هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان، گفت: پنجمين پيشنهاد امام حسين(ع) به اين فرد گناهكار اين بود كه فرشته الهي مالك جهنم هرگاه خواست او را وارد جهنم كند نپذيرد، در حاليكه انسان در برابر فرشته مالك جهنم تواني براي نپذيرفتن ندارد و تسليم محض است.

آيت الله نمازي اظهار داشت: شايسته نيست انساني كه تحت ولايت خدا و روزي خوار خدا است نسبت به اوامر خالق خودش نافرماني كند، بنابر اين در ظهر روز عاشورا با خدا عهد ببنديم تا هيچگاه مرتكب گناه و معصيت نشويم تا فرشته طرف چپ انسان چيزي را براي نوشتن نداشته باشد و از سوي ديگر فرشته طرف راست انسان در نوشتن حسنات كاغذ و قلم كم بياورد./201/1307/ب1

ارسال نظرات