۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۵۵۶۷۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

مبارزه با ظلم راز حقانیت حزب‌الله و سیدحسن نصرالله

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه بهترین نقش آفرینی واقعه عاشورا برای جامعه و جهان، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، راز حقانیت حزب الله و سیدحسن نصرالله را در مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالم دانست.
حجت الاسلام مداحی حزب الله خورشید تابان

حجت الاسلام مداحی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند «مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ» هیچ کس مثل من باشد با مثل یزید باشد بیعت نمی‌کند، گفت: حق و باطل هیچ وقت با همدیگر بیعت نمی‌کنند، حق مسیر حق است و باطل مسیر باطل و با هم جمع نمی‌شوند؛ این الگویی است که ما در زندگی‌مان از این باید درس بگیریم.

حجت الاسلام مداحی  با بیان اینکه این الگو نه تنها الگوی امام حسین(ع) است، بلکه قرآن هم به آن اشاره دارد، گفت: در قرآن آمده است که انسان با ظالم نباید همنشین باشد، امیرمؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه نامه 47 می‌فرماید «و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» با ظالم دشمن و با مظلوم دوست باشید این الگویی است برای تحول انسان، اگر انسان می‌خواهد راهش راه مکتب تشیع باشد باید به حق عمل و از باطل دوری کند.

وی عنوان کرد: جنگ جهانی دوم سی میلیون کشته و مجروح داشت، اما حق و باطلش زیاد مشخص نبود و این‌ها برای دنیا و کشورگشایی با هم مبارزه می‌کردند؛ بنابراین اثر چندان ماندگاری نداشت و هیچ اثر گذاری خاصی نشد، اما در جنگ امام حسین(ع) چون جنگ حق و باطل بود، حق پیروز شد و تا قیامت ماندگار شده است و باطل از بین رفت و تا قیامت هم رسوا و شرمنده است.

حجت الاسلام مداحی اظهار داشت: اگر انسان بخواهد از زندگی امام حسین(ع) درس بگیرد، این زندگی تحولی ایجاد می‌کند که انسان حق گرا باشد و به دنبال حق باشد، اگر در ظاهر انسان شکست هم بخورد ولی باز حق ثابت قدم و ماندگار است، ولی باطل ناپایدار و از بین رفتنی است.

تأکید بر شعارهای عاشورایی

وی با بیان اینکه بهترین نقش آفرینی واقعه عاشورا برای جامعه و جهان ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید و سفارش می‌کنند این یک کلید است، اسلام به ما دستور می‌دهد خداوند متعال به ما تاکید می‌کند که همیشه انسان باید با ظالم و با ظلم مبارزه و با مظلوم همراهی و همدردی کند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: امام خمینی(ره) فرمودند من یک تار موی کوخ نشینان را با همه کاخ نشین ها عوض نمی‌کنم این خودش یک گرا و درسی است که با ظلم باید مبارزه کرد.

حجت الاسلام مداحی بیان کرد: ادامه نهضت امام حسین(ع) این است که انسان با استکبار و ظلم مبارزه کند و امروزه خیلی از افراد که متوجه شدند حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل ایستاده به حقانیت حزب الله و حقانیت سید حسن نصرالله ایمان آوردند و از آنها پیروی کردند و فهمیدند این مکتب، مکتب ظلم ستیز و مکتب حقیقت گرا است./875/ت302/ی

ارسال نظرات