۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۵۶۰۱۱
از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

چگونگی امتداد یافتن فلسفه به علم بررسی می شود

نشست علمی «چگونگی امتداد یافتن فلسفه به علم» با حضور حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا و به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انجمن تعلیم و تربیت اسلامی با عنوان «چگونگی امتداد یافتن فلسفه به علم» برگزار می شود.

حجت الاسلام علی لطیفی محقق گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده، محمد فتحعلی خانی استادیار گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر علمی و حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران و رئیس کمیسیون حوزوی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان ناقد در این نشست علمی حاضر خواهند بود.

در این نشست پس از مروری کوتاه بر مهم‌ترین دیدگاه‌ها درباره نسبت فلسفه و علم و تأثیر آن ها در چگونگی تأثیرگذاری فلسفه در تولید علم، میراث فلسفه اسلامی درباره «مبادی فلسفی علوم» مورد بازخوانی قرار گرفته و به مهم‌ترین دلالت‌ها و الزامات این دیدگاه در زمینه تولید و تولد علوم اشاره شده و همچنین، برخی نتایج این دیدگاه و دلالت‌های آن در علوم تربیتی تطبیق داده خواهد شد.

گفتنی است، این نشست علمی روز چهارشنبه 28 مهرماه ساعت از 10 صبح تا 12 درسالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پرديسان، بلوار دانشگاه برگزار مي‌شود./1330/پ204/ی

ارسال نظرات