۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۵۶۶۸۷
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

هیچ خیری بالاتر از شهادت نیست

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر شهادت را بالاترین کار خیر دانست و گفت: شهادت کار خیری است که هیچ خیری بالاتر از آن نیست.
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمان حیدری که در گلزار شهدای شهر چغادک برگزار شد به ارزش شهید و شهادت در آیات و روایات و وظیفه و مسؤولیت ما بعد از شهدا اشاره کرد و گفت: از بین مومنان کسانی هستند که عهد و پیمانی که با خدا بستند عمل می کنند، همه کسانی که ایمان می آورند به خدا بر سر عهد خود نمی مانند اما کسانی هستند بر پیمان خود می مانند و حتی حاضرند جان خود را در راه خدا تقدیم کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: عده ای از این مومنان شهید می شوند و برخی ها هم این توفیق را ندارند و از شهادت باز می مانند اما آنها هم منتظر هستند و منتظر بودن هم فضیلت بزرگی است.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: هیچوقت مومنی که با خدا عهد بسته از عهد خود کناره گیری نمی کند و به مسؤولیت خود می پردازد.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر(ص) درباره شهادت اظهار داشت: هر کار خوبی که ما انجام بدیهم این توفیق برای دیگران است که کار خیری را بهتر از ما انجام دهند تا آنجا که فردی جان خود را در راه خدا تقدیم کند که دیگر هیچ کار خیری بالاتر از آن نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر شهادت را بالاترین کار خیر دانست و اظهار داشت: شهادت کار خیری است که هیچ خیری بالاتر از آن نیست.

وی انبیا، علما و شهدا را سه گروهی دانست که در روز قیامت پیش خدا شفاعت می کند و خدا هم شفاعت آنها را می پذیرد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه هیچ خوبی و نیکی و افتخاری بالاتر از شهادت نیست، ابراز کرد: شهدا ایثارگری می کنند تا جامعه بماند و هدفی در آن محقق شود؛ آنان آگاهانه شهادت را انتخاب می کنند و هدفشان خدا و احیای اسلام و راه امام حسین(ع) و احیای انقلابی که به نام حسین(ع) و شهدای کربلا پا گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به بیان وظایف ما بعد از شهدا پرداخت و گفت: خداوند عده ای را برای شهادت انتخاب می کند اما عده ای باید بمانند، مسؤولیت بپذیرند؛ کسی که باقی می ماند در واقع در جهاد دیگری شرکت می کند.

حجت الاسلام خدری شهید را به معنای شاهد عنوان کرد و گفت: شاهد یعنی کسی که می بیند؛ آنان بر دنیای امروز ما شاهدند و برکات آنها را در زندگی می بینیم و یاد و راه شهدا وجود دارد./203/833/ب1

ارسال نظرات