۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۵۷۶۷۶
در حوزه هنری قم؛

ظرفیت‌های متون کهن برای تولید محتوا بررسی شد

در نشست مشترک رؤسا و مسؤولان حوزه هنری کودک و نوجوان و حوزه هنری قم، ظرفیت‌های تولید محتوای موثر و مطلوب از متون کهن ادبی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نشست ظرفیت‌های متون کهن برای تولید محتوا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  حوزه هنری استان قم، در نشست مشترک روسا و مسؤولان حوزه هنری کودک و نوجوان و حوزه هنری قم، ظرفیت‌های تولید محتوای موثر و مطلوب از متون کهن ادبی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که روز دوشنبه 3 آبان ماه 1395 در حوزه هنری قم برگزار شد، سید صادق رضایی رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به کمبود محتوا برای تولید آثار فاخر برای مخاطبان کودک و نوجوان، به تعامل ارزنده‌ی نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان با حوزه هنری قم اشاره کرد و خواستار تقویت و گسترش این پیوند شد.

مجدالدین معلمی رییس حوزه هنری استان قم نیز با بیان ارتباط مستمر و خوب هنرمندان اغلب رشته‌های هنری با این حوزه، به وجود ظرفیت‌های فکری و معنوی در حوزه هنری قم اشاره کرد و به بیان نمونه‌هایی از همکاری‌های مشترک با استفاده از ظرفیت‌ هنرمندان استان پرداخت.

همچنین در این نشست محمد حسین آقابابایی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری قم، با اشاره به وجود گنجینه‌های ارزشمند حکمی و اخلاقی مندرج در آثار کهن، اعم از نظم و نثر، به محفل بازخوانی متون کهن «اشارات» که در حوزه هنری قم برگزار می‌شود، اشاره کرد و فرآیند بازتولید و به روزرسانی داستان‌های کهن را برای حاضران تشریح کرد.

وی با بررسی مشکلات مواجهه با متون فاخر ادبی، از جمله زبان سخت، پیچیده و باستان‌گرای متون، به بیان چرایی ترس خوانندگان این آثار، خصوصاً نویسندگان و شاعران جوان، پرداخت و نمونه‌های موفق اقتباس از برخی حکایات و داستان‌های اخلاقی کهن را که طی سال‌های اخیر در قالب  فیلم (کوتاه و سینمایی) تولید شده‌است، را برشمرد.

وی با بازنمایی فعالیت حوزه هنری در تشکیل محفل اشارات، هدف از برگزاری این محفل را، حل مشکلات و دشواری‌های متون کهن برای علاقه‌مندان و آشتی دادن هنرمندان رشته‌های مختلف هنری با این گنجینه‌های آشنا در ادبیات فارسی دانست./998/د102/ی

ارسال نظرات