۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۹۰۲۳

همایش گفتمان استکبارستیزی در آمل برگزار شد

همایش گفتمان استکبارستیزی در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی در شهرستان آمل برگزار شد.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش استکبارستیزی، امروز در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی در دبستان 13 آبان شهرستان آمل برگزار شد.

احمد منفرد، معاون استاندار مازندران با بیان اینکه دانش آموزان در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند، گفت: ایادی رژیم پهلوی با کشتن دانش آموزان در جلوی دانشگاه تهران سبب شدند که دانش آموزان بها بهره گیری از اقدام دانش آموزان شهید به خیابانها بیایند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان همگام و همدوش با مردم در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته و تلاش کردند در این عرصه اثرگذاری ارزنده ای صورت دهند.

منفرد بر نقش ارزشمند دانش آموزان در صحنه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دانش آموزان پس از پیروزی انقلاب در تمامی صحنه ها حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: دانش آموزان شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و توانستند در انقلاب اسلامی ثمربخش باشند.

معاون استاندار مازندران با بیان این که شهید فهمیده یادگاری گرانقدر از شهدای دانش آموز است، گفت: شهید فهمیده کلاس درس را ترک کرد و به جبهه های ایمان، ایثار و جبهه حق علیه ظلم رفت تا در برابر ایادی استکباری قرار گیرد.

منفرد ادامه داد: شهید فهمیده با بستن نارنجک به کمر و رفتن زیر تانک دشمن افتخاری آفرید که امام عزیز در مقامشان مطلب ارزشمندی بیان داشتند که ضرورت دارد قدردان این عزیزان باشیم.

وی تصریح کرد: مانند شهید فهمیده ها در کشور داریم که از پشت همین میز و نیکمت ها برخواستند و برای کشور افتخار آفریدند که شما عزیزان ادامه دهندگان راه این شهدا هستید.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: وقوع سه حادثه تاریخ ساز در این روز دارای ماهیتی یکسان اما در سه موقعیت متفاوت اتفاق افتاد که می توانیم ظرفیت ساز بودن این روز بزرگ برای نام گرفتن و نمایندگی یک پیام  بزرگ قلمداد کنیم.

منفرد ادامه داد: رمز آزادگی و عزت ملت ایران استکبارستیزی و مقابله با سلطه گران عالم است که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این پیام مهم و اساسی داشته باشیم.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت: دشمنی استکبار جهانی همیشگی و مستمر است و هیچ لحظه‌ای را نمی‌ توانیم بدون دشمنی توطئه حاکمان آمریکا علیه ملت و کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی سراغ داشته باشیم.

فرماندار ویژه آمل با بیان این که استکبارستیزی در طول تاریخ وجود دارد، گفت: امروز فرزندان ما در آن سوی مرزها در حال مبارزه با آمریکا و ایادی مزدورشان تحت عنوان عوامل تکفیری و داعشی ها مشغول مبارزه هستند.

منفرد خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر نورانی اسلام، قرآن و الگو قراردادن بندگی خدا، استکبارستیزی و انبیای الهی به ویژه سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین(ع) بسیار مهم است.

عباس مرزبند، مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه تلاش ما این است که روز ملی استکبارستیزی، روز دانش‌آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی و روزی که امام (ره) تبعید شد گرامی داشته شود، گفت: هر چه بتوانیم حضور چشمگیر در راهپیمایی روز 13 آبان داشته باشیم پیام خود را محکمتر به استکبار می‌ رسانیم که ایران اسلامی هنوز پابرجاست و در کنار ملت‌های مظلوم از آنها حمایت می‌کند.

مرزبند ادامه داد: می توانیم در این روز پیام امام خمینی(ره) را اطلاع‌ رسانی کنیم که تا ظلمی در جهان است ما هستیم و پیروز میدان خواهیم بود.

در این مراسم با طنین شعار مرگ بر آمریکا، زنگ نمادین روز مبارزه با استکبار جهانی نواخته شد.

گفتنی است، راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی، فردا از مسجد امام رضا(ع) تا مصلای نمازجمعه آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات