۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۵۹۴۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت فرهنگی بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت روحانیان و مبلغان برای اصلاح معضلات و مشکلات جامعه اسلامی، گفت: درواقع بهترین راه برای کاهش آسیبهای اجتماعی، فعالیت فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در آستانه چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی در نشست با روحانیان مبلغ، اظهار کرد: شناخت و کار فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه جامعه سالم هدیه و موهبت الهی است، اضافه کرد: برای دست‌یابی به جامعه سالم باید کار فرهنگی در اولویت باشد؛ زیرا برای کاهش آسیب‌های موجود در جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب راهی به‌جز فعالیت فرهنگی مناسب و متناسب نیست.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: آسیب‌های موجود خود تهدیدی برای نسل جوان جامعه اسلامی است و باید برای کاهش این آسیب‌ها با هم‌اندیشی مجموعه‌های فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و دینی را در جامعه گسترش داد.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت روحانیان و مبلغان برای اصلاح معضلات و مشکلات جامعه اسلامی، افزود: برنامه‌ریزی مناسب و اجرای فعالیتهایی ازجمله برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مشاوره‌های دینی و تبیین کار دینی در کانون خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت روحانیان و علمای دینی راهکار مناسبی برای کاهش معضلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نهاد تبلیغات اسلامی برای اصلاح و تعالی فرهنگ عمومی جامعه رسالت مهمی بر عهده دارد، ادامه داد: یکی از وظایف مهم نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی و اعزام مبلغان و روحانیان به مناطق مختلف برای اثرگذاری فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خدمتی بهتر و بالاتر از تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ اسلامی نیست که امروز این رسالت بر عهده روحانیان و طلاب است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مردم آماده شنیدن مسائل دینی هستند و این وظیفه ما است که زمینه حضور مبلغان را در مناطق مختلف فراهم کنیم، اضافه کرد: تا زمانی که پیام دین و فرهنگ اسلامی به‌خوبی به مردم ابلاغ نشود نمی‌توان انتظار داشت فرهنگ جامعه ما به‌طور کامل اسلامی و دینی شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت وجود روحانی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در یک منطقه بر هیچ کسی پوشیده نیست، افزود: روحانیان دین و معارف اسلامی را به‌صورت قوی، منطقی و کاملاً مستدل و متناسب با فهم مردم مطرح کرده و از این طریق تأثیر فراوانی بر تقویت ایمان و روحیه مذهبی مردم می‌گذارند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه استقرار روحانیان در مناطق مختلف سبب کاهش آسیبهای اجتماعی در منطقه می‌شود، اضافه کرد: روحانیان و مبلغان اعزامی در قالب طرحهای مختلف، با تمام قوا برای برقراری ارتباط قوی با جوانان و ترویج معارف و فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان و مبلغان آسیبهای اجتماعی و معضلات فرهنگ عمومی در جامعه هدف را شناسایی و برای رفع آن با استفاده از آموزه‌های اسلامی فعالیت می‌کنند که این عمل بسیار باارزش است.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشور چهاردهم آبان، سالروز تصویب آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، به نام روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات