التزام کلامی به سخنان رهبری بدون التزام عملی، نشانه نفاق است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب گذشته که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: زبان لیّن و نرم در برابر دشمن کارایی ندارد.
وی در ابتدا با توجه به درسها و عبرتهایی که تاریخ زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد، افزود: درسها و عبرتهایی در زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد که توجه به آنها برای مردم جامعه امروز ما به ویژه برای برخی از سیاستمداران رده بالای کشور یک نیاز واقعی است.
حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: مطالبی در زندگینامه امام حسن(ع) وجود دارد که برخی از سیاستمداران کشور که سواد تاریخی ندارند، با تحریف این مطالب می خواهند رفتار اشتباه خودشان را توجیه کنند، هرگز امامان معصوم(ع) با باطل کنار نیامده اند، اگر مسؤولان کشوری کمی به کتب تاریخی مراجعه کنند، متوجه این مسأله خواهند شد.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه با در پاسخ به این سؤال که چرا امام حسن مجتبی(ع) با معاویه قرارداد امضاء کردند، تشریح کرد: صلح امام حسن(ع) با معاویه به دلیل این بود که یاران امام حسن(ع) که مسلمانان قلابی بودند، امام معصوم(ع) را یاری نکردند، تا جایی که امام حسن(ع) فرموده اند اگر به اندازه انگشتان دو دستم یار داشتم در مقابل معاویه قیام می کردم.
خطیب توانا ادامه داد: امام حسن(ع) بعد از امضاء توافق نامه با معاویه، آرام ننشستند و دائماً افشاگری می کردند، واقعاً برخی از سیاستمداران چقدر نادان هستند که به کافران حربی که به دنبال ضربه زدن به دین هستند اعتماد می کنند و خطاب به مسؤولان انقلابی کشور می گویند باید با دشمن با ادبیات خوب سخن بگوییم، مگر آیه معروف «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...» را نخوانده اید؟.
وی با توجه به تذکرات رهبری در مسأله برجام، گفت: تذکرات متعدد رهبر معظم انقلاب به دلیل خیانتهای متعددی استکه اتفاق می افتد، آقایان مسؤول باید التزام عملی به سخنان ولی فقیه داشته باشند، التزام کلامی نشانه نفاق است.
حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه در صدر اسلام صلح و توافق نامه با دشمن وجود داشته است، تشریح کرد: توافق نامه به این معنا نیست که بلافاصله بعد از اجرای برجام که دشمن هنوز قدمی برنداشته است، تمام کارهای هسته ای را تعطیل کنیم، توافق نامه به معنای اجرای قدم به قدم تعهدات طرفین مذاکره است.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه به قربت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: جابر ابن عبد الله که اولین زائر امام حسین(ع) است به امام حسن(ع) اعتراض کرد و به ایشان عرضه داشت چرا با معاویه صلح کردید، در همان لحظه پیامبر(ص) در حالت مکاشفه ظاهر شدند و خطاب به جابر فرمودند در برابر کاری که فرزندم حسن(ع) انجام داد تسلیم باش که تسلیم بودن در برابر او تسلیم بودن در برابر من است و تسلیم بودن در برابر من، به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است.
خطیب توانا به اوضاع نابسامان سیاسی جهان اسلام در دوران امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: بلاد مسلمین بعد از شهادت امیرمؤمنان(ع) در محاصره روم شرقی که دشمن قسم خورده مسلمانان بود، قرار داشت، به گونه ای که جنگ داخلی بین مسلمانان صلاح نبود.
وی نبود یک گروه آماده و تشکیلاتی در کنار امام حسن مجتبی(ع) را یکی از عوامل صلح ایشان با معاویه برشمرد و تشریح کرد: افزون بر اینکه یک گروه آماده و تشکیلاتی از امام حسن(ع) پشتیبانی نمی کرد، مردم خائن کوفه اصلاً قابل اعتماد نبودند و خستگی جنگهای متعددی که در زمان امیرمؤمنان(ع) انجام شده بود، مردم را از همراهی با امام حسن(ع) بازداشت.
حجت الاسلام مؤمنی به حضور خوارج در کنار امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: خوارج که به خاطر بغض معاویه با امام حسن(ع) همراه بودند و این همراهی نتیجه محبت به امام نبوده است، افراد شکاک و افراد سودجو نیز در کنار امام حسن(ع) وجود داشتند، که این همراهی به درد نمی خورد.
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه یاران امام حسن(ع) را خائن معرفی کرد و ابراز داشت: یاران امام حسن(ع) در نامه ای به معاویه نوشتند به سمت کوفه حرکت کن، قبل از اینکه به دروازه کوفه برسی یا جنازه حسن(ع) را تحویلت می دهیم یا او را دست و پا بسته تحویلت خواهیم داد، بلافاصله معاویه نامه آنها را برای امام حسن(ع) ارسال کرد و ذیل آن نوشت با این یاران می خواهی به جنگ با من بیایی.
خطیب توانا در پایان اظهار کرد: امام حسن(ع) در توافق نامه ای که با معاویه امضاء کردند، این شروط را گذاشته اند، اولاً باید به کتاب خداوند و سنت پیامبر(ص) عمل کنی، ثانیاً بعد از خودت خلیفه ای قرار ندهی، ثالثاً بیت المال کوفه در اختیار من باشد، رابعاً در بیت المال تبعیض قائل نشوی، خامساً کاری کنی که مردم در بالای خانه هایشان به پدرم علی(ع) فحش ندهند./201/867/ب1