۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۶۰۴۲۵
واکنش امام جمعه شهرکرد به سخنان معاون اول رییس جمهور؛

فرهنگی که امضای دین نداشته باشد بی ارزش است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه فرهنگ ما جز دین و اسلام چیز دیگری نیست به اظهارات معاون اول ریاست جمهوری در تودیع و معارفه وزیر جدید ارشاد مبنی بر این که امضاء وزارت ارشاد برای ائمه جمعه محترم باشد، واکنش نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور معاون اول رییس جمهور در استانداری برگزار شد، فرصت خدمتگذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مسؤولان بسیار مغتنم دانست و اظهار کرد: اگر به این فرصت توجه نشود و خدایی نخواسته به غفلت بگذرد قطعا خسارت جبران ناپذیر و مساوی با از دست دادن درجات عالی معنویت و بهشت است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 90 سوره نحل، به تبیین سه موعظه و سه نهی خدای متعال برای انسان ها به ویژه متولیان حکومت اسلامی پرداخت و گفت: اجرای عدالت، خدمت رسانی و تبعیت از ولایت سه دستور مهم خدای متعال به متولیان أمر حکومت است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که عدالت در همه امور ساری و جاری است، افزود: عدالت در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، عمران و آبادانی، صنعت، توزیع انفال، منابع و ثروتهای عمومی، محیط زیست و در تمامی أمور نقش دارد و هرکس در نظام جمهوری اسلامی بخواهد از این فرصت خدمت استفاده کنند به یقین می‌ تواند به وظیفه عدالت محورانه‌اش جامه عمل بپوشاند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با طرح این سؤال که آیا واقعا در شرایط کنونی کشور عدالت و آبادانی به معنای واقعی کلمه مشاهده می‌ شود، افزود: متأسفانه درحال حاضر عدالت به آن معنا که تساوی و برابری از نظر توزیع امکانات در کشور حاکم باشد نیست و متأسفانه نابرابری به وضوح احساس می‌ شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعتی که امروز در استان صورت گرفت، گفت: خدمات و اقدامات بسیاری صورت گرفته است اما آیا عدالت در اشتغال در این استان به حد واقعی خود رسیده است؟

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اشتغال در این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: متأسفانه در استان با مشکل جدی بیکاری مواجه هستیم و مردم مشکلات فراوانی دارند که برای رفع این مشکلات باید اشتغال مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ابراز کرد: اقتضاء عدالت آن است که در یک جاهایی که توسعه یافته هستند کسر آن گذاشته شود و یک جاهایی مانند استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد توزیع عادلانه انفال، منابع و ثروتهای عمومی را یکی دیگر از مصدایق اجرای عدالت خواند و در همین خصوص به مسأله آب که یکی از دغدغه ‌ها و مطالبات جدی این روزهای مردم استان تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: بنده اعتقادم این است که مردم در مسأله آب تقصیری ندارند و مسؤولان مقصر هستند که با موضع گیری ‌ها و حرفهای خودشان مردم را تحریک می ‌کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مردم این استان و استانهای دیگر اگر بدانند مسؤولان حرفشان را می ‌شنوند و  در مسأله آب درست عمل می ‌کنند، رودر روی هم قرار نمی ‌گیرند و جز آن چه که حق خودشان است، بیش از آن نمی ‌خواهند؛ بنابراین مسؤولان مراقب موضع‌گیری‌ها و حرف ها و مسائلی که گوشه و کنار مطرح می‌ کنند باشند و بدانند مردم جز حق خودشان چیز دیگری نمی ‌خواهند.

وی رواج پیدا نکردن منکر در جامعه به دست حکومت را از نهی های خدای متعال به متولیان أمر حکومت بیان کرد و گفت: مبادا فرهنگ در نظام اسلامی و جامعه اسلامی شکل گرفته باشد اما خدایی نخواسته فحشا ترویج شود و حکومت مروج فساد و بی عدالتی و ولنگاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که فرهنگ ما جز دین و اسلام چیز دیگری نیست به اظهارات روز گذشته معاون اول ریاست جمهوری در تودیع و معارفه وزیر جدید ارشاد مبنی بر این که امضاء وزارت ارشاد برای ائمه جمعه محترم باشد انتقاد کرد و گفت: فرهنگی را باید امضاءاش را پذیرفت که امضای دین پای آن باشد نه امضای این و آن چراکه امضای این و آن ارزش ندارد و امضای دین مهم است و هر چیزی را که دین امضا کرد و مطابق دین بود ارزشمند است./9457/پ202/ج

ارسال نظرات