۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۶۰۴۹۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:

اربعین یک حماسه بزرگ برای جهان اسلام است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: 1100 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم به مرز مهران و محلهای عبور زائرین اعزام می شوند. مبلغین اعزامی از قبل ثبت نام اینترنتی شده اند و تمامی مشخصات آنها ثبت است، و دوره های آموزشی ویژه ای را گذرانده اند.
حجت الاسلام حسن شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، امروز در جلسه ستاد اربعین در خصوص اقدامات انجام شده برای زوار اربعین حسینی گفت: با توجه به حضور زوار اربعین حسینی از جای جای نقاط جهان به این همایش بزرگ، سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام در مرز مهران، اقدام به بر پایی موکب و خدمات فرهنگی، مذهبی کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: قسمت عمده خدمات رسانی در خارج از کشور است؛ در مرز شلمچه، چذابه و مهران نیز نسبت به خدمت رسانی به زوار حسینی اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: در مرز مهران میزبان میزبانی 8 استان از ادارات اوقاف و امور خیریه ها هستیم و همانند سال گذشته به مدت 10 شبانه روز برپایی مواکب جهت پذیرایی از زوار حسینی برقرار خواهد بود.

حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: 9 استان معین و 8 استان میزبان در مهران هستند و از محل موقوفات حضرت سید الشهدا(ع) هزینه خواهند کرد. به زوار حسینی خدماتی از جمله، توزیع و پخت غذای گرم، توزیع بسته های فرهنگی، میوه، کیک، آب معدنی و مواد خوراکی مختلفی ارائه می شود.

وی در خصوص اعزام مبلغین به مرز مهران تصریح کرد: یک هزار و 100 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم به مرز مهران و محلهای عبور زائرین اعزام می شوند. مبلغین اعزامی از قبل ثبت نام اینترنتی شده اند و تمامی مشخصات آنها ثبت است، و دوره های آموزشی ویژه ای را گذرانده اند.

حجت الاسلام شهیدی بیان داشت: در مرز مهران، استان ایلام تعداد 100نفر از این مبلغین در پایانه ها، بقاع متبرکه، مساجد مشغول به خدمت رسانی به زائرین می شوند. پیگیری های لازم برای استقرار زوار در مساجد و پارک خودرو های زائرین در بقاع متبرک و مکان های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: جلسه های آموزشی توجیهی جهت خدمت رسانی صحیح به زوار اربعین به هیئت امناهای مساجد و حسینیه ها ارائه داده شده است./879/202/ب3

ارسال نظرات