۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۶۰۶۰۳
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان:

علت ماندگاری عمار، بصیرت او و تشریح مسائل برای مردم است

حجت الاسلام سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان گفت: علت ماندگاری عمار، بصیرت او و تشریح مسائل برای مردم است چرا که عمار در تثبیت مفهوم بصیرت در کنار همه کارهایش از خود مایه گذاشته و برای این مساله هزینه کرد تا این بصیرت را به مردم منتقل کند و در عرصه هایی که دشمن ایجاد کرده بود اهل تبیین و تشریح باشد.
عمار یاسر

حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تسلیت شهادت عمار یاسر (ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با شخصت عمار یاسر می فرمایند: متاسفانه عمار یاسر هنوز هم ناشناخته است؛ خط عمار خط مستقیم است و ایشان یک جهت قاطعه الهی بوده است.

وی بیان داشت: کار عمار این بود که حق را از باطل خوب تشخیص داده و آن را نشر می داد چنانچه در جنگ صفین حمایت بی شائبه ایشان از امیر المومنین (ع) را می بینیم به گونه ای که با وجود شک افرادی چون ابن مسعود شخصی مانند عمار قاطعانه علی (ع) را حمایت می کند و ایشان را قرآن ناطق می خواند.

حجت الاسلام سنجری ابراز داشت: از دیگر شاخصه های شخصیت عمار به بصیرت و شناخت عمار می توان اشاره کرد که ایشان را تا پای جان در کنار ولایت قرار داد چنانچه می گوید: هر آنچه امیر المومنین (ع) بفرمایند عمل می کنم و هرگز نمی پرسم چرا باید چنین کنم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در باب وظیفه شناسی عمار همین بس که ایشان در زمان عمل؛ منتظر دستور نمی مانند بلکه با توجه به شرایط در همان لحظه اقدام می کردند و نمی گفتند امام در این زمینه دستوری ندادند این درسی است برای ما اما متاسفانه امروز شاهدیم برخی در هر زمانی تنها منتظر دستور قاطع از ولایت هستند و خودشان بصیر و آگاه به شرایط نیستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان تاکید کرد: بصیرت و قدرت تشخیص ما باید به حدی باشد که در زمان خاص و نقطه حساس؛ پا پیش بگذاریم و جلو برویم نه اینکه به ما بگویند اینجا باطل است پس با آن مقابله کنید چنانچه متاسفانه در جریان فتنه 78 می بینیم برخی خواص کم کاری کردند و به وظیفه عمل نکردند و همین امر موجب شکل گیری فتنه ای در سال 88 شد.

وی افزود: متاسفانه برخی خواص در این گونه موارد نه تنها بصیرانه روشنگری نکرده و اعلام برائت از فتنه جویان نمی کنند بلکه گاهی شاهد حمایت آنان از فتنه گران نیز هستیم.

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: شاخصه دیگر عمار یاسر شبهه زدایی از جامعه است تمام تلاش عمار این بود که قبل از ایجاد فضای مه آلود در جامعه توسط دشمن شبهه را از بین مردم بردارد که فتنه ای ایجاد نشود چرا که دشمن در اولین قدمش؛ با طراحی شبهات گرد و غبار ایجاد کرده و فضا را مسموم می کند تا در ادامه آن فتنه ایجاد کرده و به اهدافش دست یابد.

این مقام مسؤول ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با روحانیون در لرستان گفت: باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست؟ از این رو باید هرگونه که می توانیم از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کنیم.

وی در ادامه به بیان شاخصه دیگر شخصیت عمار یاسر پرداخت و گفت: عمار اهل صبر و بصیرت بود از این رو انسان عمارگونه باید هر دو این شاخصه ها را با هم داشته باشد چراکه داشتن بصیرت در کنار پایداری و مقاومت بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام سنجری اشاره کرد: علت ماندگاری عمار؛ بصیرت او  و تشریح مسائل برای مردم است چرا که عمار در تثبیت مفهوم بصیرت در کنار همه کارهایش از خود مایه گذاشته و برای این مساله هزینه کرد تا این بصیرت را به مردم منتقل کند و در عرصه هایی که دشمن ایجاد کرده بود اهل تبیین و تشریح باشد.

وی در بیان تبعات عدم وجود عمارها در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: نبود عمارها باعث جولان دادن افرادی چون شمرها، عبدالله ابن زبیرها، عمر سعدها می شود که با موجه جلوه دادن چهره خودشان در میان مردم موجب ایجاد شبهه در تشخیص حق و باطل می شوند.

 مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ادامه داد: اگر عمارها نباشند تا نقشه راه را تبیین کنند ظاهر الصلاح ها جای حق را می گیرند و مردم دچار سردر گمی می شوند.

وی ضمن توصیه به لزوم نزدیک شدن به شخصیت عمار تاکید کرد: در مرحله اول باید دعا کرد و از خدا خواست که ما را در این راه یاری کند سپس توجه کنیم کسی که ولایت رسول الله (ص) را پذیرفته باید ولایت امیر المومنین (ع) و دیگر امامان و همچنین نائبان ایشان را بپذیریم و در زیر بیرق ولی فقیه خود را در حضور ولی عصر (عج) ببینیم و خود را در جایگاه صحابه ائمه ببینیم که آیا عملکرد اکنون ما مانند آنان در برابر ولی امرشان هست یا خیر؟

حجت الاسلام سنجری افزود: بدانیم که عمار چنان خود را پرورش داده بود که فردی زمان شناس، آدم شناس، جناح شناس، جریان شناس و دشمن شناس بود آیا ما نیز مانند او این ویژگی ها را داریم؟

وی در پایان تشریح کرد: توجه به تاریخ و تطبیق آن با صحنه امروز می تواند بسیار کمک کننده باشد اگر امروز بدانیم شمر زمان ما و دشمن امروز ما آمریکا و اسرائیل است سپس بسنجیم که خواص اهل حق در زمان ائمه مانند عمار در چنین زمانی چگونه عمل می کردند؛ خواهیم فهمید که عملکرد مناسب در هر زمانی چیست؟/9703/302/ب3

ارسال نظرات