۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۰۷۲۷
به منظور آشنایی با سیره حضرت زینب؛

مسابقه کتابخوانی زیباترین شکیب برگزار می‌شود

مسابقه مجازی کتابخوانی زیباترین شکیب در راستای آشنایی کاربران با زندگی و سیره حضرت زینب(س)، برگزار می‌شود.
زیباترین شکیب

به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقه مجازی کتابخوانی زیباترین شکیب، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی و آشنایی بیشتر شهروندان به ویژه جوانان با زندگی‌ و سیره حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

کتاب «زیباترین شکیب» نوشته اکبر اسدی و مهدی رضایی شرحی بر زندگی حضرت زینب (س)، بررسی ابعاد شخصیت ایشان، سیره زندگی آن حضرت و لزوم الگوگیری از ایشان پس از واقعه عاشورا است.

نگارنده به صبر و استقامت حضرت زینب(س) در ماجرای کربلا و اسیری اشاره کرده و تأثیر حضرت زینب در مدیریت کاروان اسرای کربلا به ویژه در ایراد خطبه‏‌ای باشکوه در کاخ ابن زیاد و یزید را بررسی کرده است. در قسمتی دیگر از کتاب، نویسنده به جنبه‌‏هایی دیگر از شخصیت حضرت زینب(س) مانند علم آن حضرت، عبادت ایشان، کرامت، ایثار و شجاعت ایشان اشاره کرده و درس‌‏هایی از نهضت عاشورا را تبیین می‌‏کند. نویسنده حضرت زینب را وارث صبر، کرامت و عظمت خاندان رسالت شمرده و نیابت ایشان از امام حسین (ع) پس از شهادت آن امام را نشانه عظمت شخصیت حضرت دانسته است.

 علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه بوستان نرگس کاربرگ‌های مسابقه شامل ۱۵ پرسش پیرامون کتاب زیباترین شکیب را دریافت کنند؛ همچنین شرکت‌کنندگان تا ۳۰ آبان ماه فرصت دارند پاسخنامه‌های خود را به کتابخانه بوستان نرگس و یا کتابخانه‌های تحت پوشش مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تحویل دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند پرسش‌های مسابقه را از طریق کانال تلگرامی فرهنگسرای خاتم  به نشانی https://telegram.mekhatamfarhangsara و یا سایت فرهنگسرا به نشانی "www.khatam.farhangsara.ir” دریافت کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸  تماس بگیرند. همچنین مهلت شرکت در این مسابقه و ارسال پاسخ ها تا ۳۰ آبان ماه تعیین شده است./872/102/ب2

 

ارسال نظرات