۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۱۴۷۳
نماینده ویژه رییس سازمان حج و زیارت:

هدایتگر اصلی جریان پیاده روی اربعین، امام زمان است

نماینده ویژه رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور خیل عظیم زائران اربعین حسینی، گفت: هدایتگر اصلی جریان پیاده روی اربعین حسینی، امام زمان(عج) است و باید قدردان توفیق حضور در این اقیانوس بی کران بود.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی قاسمی مشاور و نماینده ویژه رییس سازمان حج و زیارت، یکشنبه شب در جمع زائران اربعین حسینی در موکب فاطمه الزهرا(س) استان مازندران در شهر کربلا با اشاره به استقبال گسترده مردم در اربعین و افزایش هر ساله تعداد زائران، گفت: هر سال با فراگیر شدن موضوع زیارت اربعین شاهد افزایش چشمگیر مردم عاشق اهل بیت(ع) در شهر کربلا و پیاده روی در این مسیر نورانی هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش حضور مردم در این مراسم، خدمت رسانی به زائران با مشقت، سختی ها و کمبودهایی مواجه می شود و از این رو هر زائر اربعین باید نگاه خادمانه ای نسبت به دیگر زائران داشته باشد.

مشاور رییس سازمان حج و زیارت یکی از برکات زیارت اربعین را ایجاد وفاق و همدلی میان جامعه بزرگ اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: همدلی، قرار گرفتن افراد در کنار یکدیگر، تحمل مشکلات و نیز تلاش برای خدمت رسانی به یکدیگر بدون هیچ چمداشتی یک اتفاق جدید و بی نظیری است.

وی ادامه داد: زندگی در این شرایط و وضعیت موجود همراه با استقبال روز افزون مردم برای اربعین حسینی ما را به زندگی مهدوی نزدیک می کند.

قاسمی با اشاره به شعار امسال اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور بیش از بیست میلیون زائر در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا برای بیعت با سیدالشهدا در دفاع از دین است.

وی ادامه داد: حضور گسترده زائران در اربعین حسینی هر چند با تلاش دستگاه های رسانه ای غربی مواجه شده است اما  با توجه به گسترده و جهانی بودن این رویداد مهم، انحصار رسانه های معمول جهان را در هم شکست و روز به روز عده زیادتری از مردم را با سیدالشهدا(ع) و قیام کربلا آشنا می کند.

نماینده ویژه رییس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که امام زمان(عج) در هنگام ظهور خود را فرزند و منتقم خون امام حسین(ع) معرفی می کند، تاکید کرد: این جهانی و عالمگیر شدن جریان سیدالشهدا(ع) و شناخت مردم دنیا نوید تمرین مردم را برای زندگی در رکاب امام زمان(عج) می دهد.

وی افزود: هدایتگر اصلی جریان پیاده روی اربعین حسینی، امام زمان(عج) است و باید قدردان توفیق حضور در این اقیانوس بی کران بود.

نماینده سابق سازمان حج در کشور عراق با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: معطوف کردن دلهای محبان و عاشقان سیدالشهدا(ع) به کربلا جریان ساز بیداری مردم جهان است.

وی گفت: به دلیل اداره شدن مردمی اربعین حسینی، این مهر و محبت و کمک در این جمع در زندگی مادی و ماشینی این روزها بی نظیر است./202/1313/ب1

ارسال نظرات