۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۷۱۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 50 مبلغ لرستانی در جمع زائران حسینی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برپا بودن 10 موکب در شهرستانهای استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی، گفت: در این مکانها 50 مبلغ مشغول فعالیت تبلیغی هستند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اربعین را فرصتی مناسب برای فالیت تبلیغی مبلغان عنوان کرد و بیان داشت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر و در مراسم پیاده روی اربعین مبلغان در مناطق تبلیغی استان مشغول فعالیت هستند.

فعایت 300 مبلغ به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در لرستان

وی با اشاره به حضور و فعالیت 300 مبلغ در مناطق شهری و روستایی، مساجد، حسینیه ها و مدارس تا پایان ماه صفر افزود: اقامه نماز جماعت، پرداختن به پیام اربعین، تبیین فرهنگ عاشورا، احیای امربه معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی به ویژه بین نسل جوان در سایت تبیین و ترویج آموزه های دین از جمله فعالیت تبلیغی مبلغان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان لرستان، اظهار داشت: ۸۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان لرستان عبور می کنند و در این راستا تمهیدات لازم برای اسکان و خدمت رسانی به آنان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: 50 مبلغ بومی استان لرستان در آستانه اربعین امسال نیز با حضور در موکبها، مساجد و حسینیه هایی که در مسیر پیاده روی اربعین برای زائران در نظرگرفته شده است، فعالیت دارند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به برپایی موکبها در استان لرستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 موکب در شهرستانهای خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، پلدختر و کوهدشت دایر است.

وی یادآور شد: برای اسکان زائران حسینی در لرستان، افزون بر موکبها، بیش‌ از ۱۰۰ خانه، مسجد و حسینیه در سطح استان و شهرهایی که زائران از آن عبور می‌کنند به همراه امکانات لازم آماده شده است.

فعالیت 600 روحانی در استان لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه تصریح کرد: افزون بر فعالیت مبلغان به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، ۶۰۰ روحانی بومی، در طول سال به‌ عنوان امام جماعت یا فعال فرهنگی در مساجد، ادارات، مدارس و دیگر مکانها فعالیت دارند و به ترویج معارف اهل‌بیت(ع) مشغول هستند.

وی با اشاره به امر ساماندهی روحانیان و مبلغان در سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: این اقدامی بسیار مؤثر در جهت بهره مند شدن از ظرفیت مبلغان استان بود و در این راستا مبلغان در طول سال به خوبی وظیفه تبلیغی خویش را انجام می دهند./9459/303/ب2

ارسال نظرات