۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۲۴۲۰
مسؤول بانوان ستاد عتبات عالیات کشور:

حضرت زینب الگوی کامل برای زنان جهان است

مسؤول بانوان ستاد عتبات عالیات کشور گفت: حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا رسالت و پیام خودش را به همه رساند، در اینجا وظیفه شرعی، دینی و سیاسی آن حضرت ایجاب می کند که با حضور خود در اجتماع با بلاغت و فصاحت پیام واقعه کربلا را در بارگاه یزید به همه برساند.
فرناز بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، فرناز بیگی، مسؤول بانوان ستاد عتبات عالیات کشور، در جمع، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه زهرا(س) ایلام اظهار داشت: خداوند برای ما انسانها همیشه در هر حال راهنما و مدیر و هدایت کننده قرارداده و امام حسین(ع) با خون خود مشعل هدایت را روشن کرد تا چراغ مسیر ما است.

وی افزود: شما پرچمداران و مبلغات دینی، با الگو از حضرت زینب(س) آن چیزی را که آموزش می بینید و آن چیزی که زکات علم شما خواهد بود برای اجرای آن در سطح شهر، خانواده و جامعه کوچک حریم خانواده خودتان، اجرای آن برنامه ها و آموزشها، تبلیغ  دین مبین  اسلام است.

وی در ادامه تصریح کرد: قیام عاشورا همراه با حضور زنان در واقعه کربلا اتفاق افتاد، شما خواهران مبلغه ممکن است رشته هایی برای بحث تاریخ اسلام ، تاریخ تشیع، عرفان و  شاخه های که درس های حوزه است، مطالعه و پژوهشی انجام بدهید و بهتر از بقیه اطلاع داشته باشید که جمعی  از زنان  در قیام عاشورا و همراه  امام حسین(ع) بوده ورسالت امام را با صبر واستقامت به  همه رساندند.

مسؤول بانوان ستاد عتبات کشور تأکید کرد: حضرت زینب(س)  بعد از واقعه کربلا رسالت و پیام خودش را به همه رساند، در اینجا وظیفه شرعی و دینی و سیاسی آن حضرت ایجاب می کند که با حضور خود در اجتماع با بلاغت وفصاحت  از پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) ارث بردن پیام واقعه کربلا را در بارگاه یزید به همه برساند.

وی افزود: آن رسالتی که تا الان باقی مانده است و قیام عاشورا به وسیله همین صبوری و صلابت و حرکت شجاعانه ی حضرت زینب(س) تا به امروز به ما رسیده است، وظیفه ما این است که استواری و صلابت و آن جایگاه اجتماعی حضرت زینب(س) را به همه بشناسانیم.

بیگی به برنامه های حضرت زینب(س) اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه حضرت زینب(س) شش اصل وجود دارد که اصل بیداری، پایداری، صبر و استقامت، دفاع از حریم مقام ولایت که مهمترین اصلی ست که حضرت زینب(س) شرعا و عرفا به آن عمل کرد، حضور سیاسی و شهید پروری آن بانوی بزرگوار حضرت زینب(س) است./879/202/ب2

ارسال نظرات