۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۶۲۴۲۱
روحانی بحرینی در مسیر راهپیمایی اربعین؛

روح سیدالشهدا بر راهپیمایان اربعین اشراف دارد

حجت الاسلام العلوی معتقد است روح امام حسین(ع) نگاهبان و مشرف بر مردم و مراسم اربعین است و بر آنها احاطه و نظارت کامل دارد.
 اربعین حسینی

حجت الاسلام سید محمد العلوی از علمای کشور بحرین در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه قضیه امام حسین(ع) یک مقوله ربانی و الهی است، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند این قضیه را با مقیاسهای دنیوی بسنجد، بلکه این مساله تنها با مقیاسهای الهی قابل سنجش است.

این روحانی بحرینی با اشاره به این که اربعین شاهدی بر الهی بودن ماجرای امام حسین(ع) است گفت: اگر از جماعتی می خواستند مراسم اربعین و امر راهپیمایان را با این نظم و ترتیب اجرا کنند نمیتوانستند و اصلا جمع کردن این تعداد انسان امری غیر ممکن بود.

وی تصریح کرد: دلیل گرد هم آمدن این تعداد انسان و حرکت در مسیر کربلا این است که روح امام حسین(ع) مشرف بر مردم و مراسم اربعین است و بر آنها احاطه و نظارت کامل دارد.

حرکت در مسیر امام حسین تکریم پیامبر است

حجت الاسلام العلوی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین تأکید کرد: مردم و به ویژه شیعیان به جهت قرب و نزدیکی به خدواند متعال و تکریم پیامبر خدا(ص) و وفاداری به ایشان است که به سمت حرم امام حسین(ع) قدم برمیدارند، چراکه خود رسول خدا(ص) فرمود: «حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسینا و ابغض الله من ابغض حسینا، حسین سبط من الاسباط»؛ حسین(ع) از من است و من از حسینم(ع) و خدا دوست دارد هرکس که حسین(ع) را محبت بورزد و با دشمن او نیز دشمن است و حسین(ع) فرزندزاده ای است از فرزندزادگان انبیاء.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این مسیر نورانی از خداوند متعال درخواست می کنیم ما را آن طور که امام حسین(ع) دوست دارد موفق به زیارت ایشان بکند و این که حوائج دنیوی و اخروی ما و زوّار را در هر جایی که باشند برآورده کند و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین./1330/ 302/ع

ارسال نظرات