۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۲۴۵۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

ایستادگی در برابر استکبار جهانی نشان از هویت دینی ملت ایران است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایستادگی در برابر استکبار جهانی نشان از هویت دینی ملت ایران است، گفت: کوتاهی در مقابله با استکبار و استعمار و عدم استقامت در برابر قدرتهای متجاوز جهان نشان از خودباختگی و عقب نشینی از هویت انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به اهمیت دفاع از مظلومان جهان و استکبارستیزی اشاره کرد و اظهار داشت: ایستادگی در برابر استکبار جهانی نشان از هویت دینی ملت ایران است.

وی با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی گری، افزود: کوتاهی در مقابله با استکبار و استعمار و عدم استقامت در برابر قدرتهای متجاوز جهان نشان از خودباختگی و عقب نشینی از هویت انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به تطابق احکام دین اسلام با عقل و فطرت انسانهای سالم اشاره و اضافه کرد: دین اسلام با ظلم و ظالم مخالف بوده و همانطور که ظلم و تجاوز به دیگران را قبیح می داند از پذیرش ظلم هم پرهیز می دهد.

وی به تداوم فعالیت انقلابی و اسلامی مردم ایران اشاره و ابراز کرد: مؤلفه های انقلاب اسلامی مخالفت با دنیاپرستی، هوا پرستی و شیطان پرستی است که سبب واهمه استکبار جهانی، صهیونیسم و چپاولگران سرمایه ملتها از ماهیت این نظام دینی شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم در دنیا به عنوان ابرقدرت همراه شوروی مطرح شد و پا به پای هم در تسلیحات نظامی پیش می رفتند و قدرتهای ضعیف تر به ناچار زیر سلطه یکی از این دو قدرت قرار می گرفتند.

وی با اشاره به خواست امام راحل(ره) مبنی بر عدم وابستگی به قدرت شرق و غرب و حفظ آزادی و استقلال کشور، افزود: یکی از شعارهای انقلاب استقلال، آزادی و نه شرقی و نه غربی بود و امام خمینی(ره) پیش بینی فرمودند که مکتب مارکسیست در آینده نزدیک شکست خورده و شوروی افول می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه پس از فروپاشی شوروی آمریکا خود را قدرت بلامنازع دنیا تصور کرد، گفت: همه ظلم ها و لشکرکشی ها در جهان با حمایت آمریکا صورت گرفته و حکومتهایی که نمی خواستند تحت سلطه آنان قرار گیرند به وسیله کودتا برکنار می شدند که از این شیوه در ایران هم برای تغییر دولت مصدق استفاده کرده و در فتنه 88 نیز به کار بردند که به شکست انجامید.

وی تأکید کرد: آمریکا مظهر ظلم و ستم در جای جای مختلف دنیا بوده و هست و با این وجود خود را آقای جهان می داند، خوی استکباری آمریکا را به حق امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تشخیص داده و به آن نام شیطان بزرگ نهادند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری شیطان بزرگ خطاب کردن آمریکا را به دلیل خباثت این دولت دانست نه شکست ناپذیری آن، و گفت: اگر به خدا ایمان داشته و یاری او را باور داشته باشیم آمریکا باطن پوچی دارد و قابل شکست دادن است و تجربه پیروزی انقلاب اسلامی این را به همه جهانیان نشان داده است.

وی در پایان با بیان اینکه اسلام دین صلح است، گفت: مستکبران عالم اجازه نمی دهند که چهره زیبای اسلام را به دنیا نشان دهیم و تا موقعی که ظلم در جهان است، مبارزه با ظالم هم هست، جهاد و احکام جهاد در دین اسلام به عنوان فروع دین آمده و زمانی واجب می شود که عده ای مانع از ارسال پیام هدایت به جهان شده و به مظلومان تجاوز می کنند./936/302/ب2

ارسال نظرات