۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۲۸۶۵
معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

اصل پشتیبانی، همراهی و گره گشایی اربعین تکلیف تمام نهادهای نظام اسلامی است

حجت الاسلام گلزاده خدمت نهادهای دولتی به زوار اربعین را در راستای مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: تشکیک در این اتفاقات مبارک و رنگ و بوی دیگری به آن دادن منصفانه نیست زیرا این اقدامات در راستای خدمت به مردم و در حد اعتدال است.
حجت الاسلام گلزاده معاون پژوهشی  پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حرکت عظیم اربعین را حرکتی الهی، آسمانی، مردمی، ماندگار و تاریخی دانست و اظهار داشت: از این جهت که ما در روایات توصیه به اربعین و زیارت اربعین را داریم هدایت الهی و تبیین و ترسیم اهل بیت(ع) در این حرکت کاملا برجسته و ماندگار است.

وی با بیان این که امام زمان(عج) در عصر ظهور خود را به عنوان فرزند امام حسین(ع) مطرح می کنند، افزود: معنای این سخن این است که آنچنان امام حسین(ع) از بستر عاشورا و اربعین جهانی می شوند که شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی و حتی غیر معتقدین به ادیان کاملا با امام حسین(ع) و اهداف ایشان آشنا می شوند و وقتی امام زمان(عج) خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی می کنند برای کسی ابهامی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام گلزاده خاطر نشان کرد: روح آن چیزی که به عنوان اربعین در دنیا مطرح شده است مانند عاشورا و جلوه های دیگر ساحت حسینی کاملا مردمی است و محور در اربعین ولایت و امت است؛ در این حرکت امت به ولایت گره می خورد و ضمن بیعت با امامت یک لبیک معاصر هم به جریان امامت می گوید و لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه ای جلوه ای از ولایت مداری و پیوند امت و امامت است.

وی در ارتباط با نقش آفرینی نهادهای نظام جمهوری اسلامی در حرکت عظیم اربعین، یادآور شد: چون این حرکت مردمی است و نظام اسلامی هم نظامی مردمی است، تمام قوای نظام اسلامی وظیفه دارند در محدوده ظرفیت خود خالصانه به اربعین و تسهیل این حرکت عظیم کمک کنند.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اصل پشتیبانی، همراهی و گره گشایی اربعین را تکلیف تمام نهادهای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: این که امکاناتی به آن سوی مرز منتقل شود مانند وسایل نقلیه به اقتضای شرایط و ضوابط متعارف بین دو کشور است به این معنا که اگر مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق این اجازه را می دهد کمک رسانی به هر طریقی که باشد مانعی ندارد.

وی حضور پررنگ برخی مراکز فرهنگی مانند مسجد مقدس جمکران و موکب حضرت معصومه(س) در پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین را در راستای فعالیت این نهادها در داخل کشور عنوان کرد و گفت: این نهادهای مردمی تجربیات بسیار خوب در خدمت زائران بودن در ایران را دارند و از این ظرفیت برای خدمت به زائران اربعین می توانند استفاده کنند و این کمک رسانی خللی به میزبانی عراقی ها وارد نمی کند.

حجت الاسلام گلزاده خدمات شهرداری تهران به زوار اربعین را نقش آفرین، مفید و مؤثر دانست و گفت: تشکیک در این اتفاقات مبارک و رنگ و بوی دیگری به آن دادن منصفانه نیست زیرا این اقدامات در راستای خدمت به مردم و در حد اعتدال است؛ قصه اربعین فرا جناحی است و همه استانداری ها و دیگر نهادهای مرتبط در آن حضور دارند و تمام خدماتی که ارائه می شود در حد طبیعی و اعتدال است.

حضور ارگان های دولتی در راهپیمایی اربعین به اقتضای طبیعت نظام اسلامی است

وی با اشاره به حضور مقامات کشوری از تمام جناح های سیاسی در راهپیمایی اربعین ابراز داشت: مهم این است که از این جریان سوء استفاده سیاسی نشود وگرنه حضور ارگان های دولتی و مردمی در این راهپیمایی به معنی مردم سالاری دینی است به این صورت که مردم ببینند که خادمانشان با آنها همراه هستند و این به اقتضای طبیعت نظام اسلامی است.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که ما نظام اسلامی هستیم و با بحران ها و التهابات جهانی روبرو هستیم، افزود: حرکت های مردمی مانند اربعین ظرفیت هایی است که تمام نهادهای دولتی و مردمی باید در آن حضور داشته باشند و مانند مانور عظیمی است که با پشتیبانی نهادهای دولتی باید برای شکوه هرچه بیشتر آن تلاش شود./843/302/ب3

ارسال نظرات