۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۶۴۰۴۰
مدرس حوزه و دانشگاه:

همه باید به خلق عظیم حضرت رسول تمسک جویند

مدرس حوزه و دانشگاه قم گفت: اگر هر فردی در کار خود صداقت داشته و امانت دار باشد مشکلات در جامعه به وجود نخواهد آمد از این رو همه باید به خلق عظیم حضرت رسول(ص) تمسک جویند و خود را به آن نزدیک کنند.
حضرت رسول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد باقر نکونام مدرس حوزه و دانشگاه قم، شب گذشته در حسینیه خیابان فیروزآباد کرمان در رابطه با ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) اظهار داشت: وقتی بیان می کنیم که ان شاءالله با پیامبر (ص) محشور شوید تنها به معنای همراهی با ایشان در محشر نیست بلکه به معنای بالا رفتن معرفت فرد نسبت به این بزرگوار است از این رو باید تلاش کنیم خصوصیات ایشان را روی شخصیت خود پیاده کنیم و خود را بسازیم.

وی بیان داشت: در بیان خصوصیات پیامبر(ص) سخن بسیار است اما صداقت، راستگویی، درست گویی و امانت داری بسیار مهم هستند چرا که مهمترین عامل پذیرش برجام در کشور، خیانت در امانت و عدم امانتداری برخی افراد چون بابک زنجانی بود که در عدم فروش نفت ایران و یا بلوکه شدن پول نفت در کشورهای دیگر تاثیر داشتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر هر فردی در کار خود صداقت داشته و امانت دار باشد چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد از این رو همه باید به خلق عظیم حضرت رسول(ص) تمسک جویند و خود را به آن نزدیک کنند.

وی عنوان کرد: تاکید پیامبر(ص) در تعریف دین برای عبدالله شُبّر مبنی بر رعایت حسن خلق نشان می دهد اخلاق نیک تاثیر بسیاری در زندگی دارد تا حدی که دینداری را با این خصوصیت مؤمن می شناسند از این رو مؤمن نباید عبوس و غضب آلود باشد.

حجت الاسلام نکونام ابراز داشت: حسن خلق آن است که بدی را به خوبی پاسخ دهید چرا که خوبی در جواب خوبی هنر نیست بنابراین تلاش نکنیم که بدی دیگران را تلافی کنیم زیرا با این کار زندگی را بر خود مشکل می سازیم.

این کارشناس امور دینی تصریح کرد: آنقدر که افراد با اخلاق نیک پیامبر(ص) ایمان آوردند با شمشیر و جنگ مسلمان نشدند پس اگر پیرو رسول اکرم(ص) هستیم پیامبر گونه رفتار زندگی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت دوری از گناه در جوانی افزود: جوانی که با عنوان جوان بودن گناه می کند بداند در حال جوانی پاک بودن هنر است چنانچه در سیره پیامبران نیز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام نکونام اشاره کرد: شکر نعمت زیبایی عفت و حیا است نه آنکه با بزک کردن خودنمایی کنیم و زیبایی خود را به دیگران نشان دهیم چرا که در قیامت حضرت یوسف (ع) را به ما نشان خواهند داد که مگر او جوان و زیبا نبود پس چگونه است که او عفت پیشه کرد و تو خودنمایی کردی؟/202/9703/ب1

ارسال نظرات