۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی:

جامعه بی بصیرت بازیچه دست دنیا طلبان است

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش بصیرت در جامعه، افراد بی بصیرت را بازیچه دست دنیا طلبان خواند و بر جهت گیری مسؤولان به سوی تقرب به خدا تأکید کرد.
حجت الاسلام حسین خانی

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که خدای متعال وضعیت اسلام بعد از پیامبر(ص) را مشخص کرده بود اظهار داشت: جریان غدیرخم در جهت استمرار ولایت پیامبر(ص)، امیر المؤمنین(ع) را به عنوان ادامه دهنده مسیر ولایت تعیین کرده بود.

وی بصیرت را لازمه درک و قبول ولایت امیر مؤمنان(ع) از ناحیه مردم عنوان کرد و افزود: برخی از افراد که بصیرت داشتند به دنبال امیرمؤمنان(ع) همان مسیر الهی را ادامه دادند ولی بی بصیرت‌ها فریب یک جریان ناسالم را خوردند و نصب امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر را نادیده گرفتند و مباحث انتخابات و اکثریت را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی افراد بی بصیرت را بازیچه دست دنیا طلبان دانست و خاطرنشان کرد: نقش بی بصیرتی مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) در انحراف اسلام از مسیر اصلی و واقعی اش بسیار مؤثر و پررنگ بود و آسیب زیادی به اسلام راستین وارد کرد.

وی سبک زندگی فردی و اجتماعی پیامبر(ص) را الگوی زندگی اسلامی دانست و گفت: این که خداوند در قرآن پیامبر(ص) را به عنوان الگو مطرح کرده است بخشی در رابطه با رفتارهای فردی مانند شیوه عبادت و رعایت نظم است و بخشی هم در مورد رفتار اجتماعی ایشان است که آداب معاشرت و نقش آفرینی پیامبر(ص) در جهت دهی به اجتماع چگونه بوده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ایجاد بسیج عمومی به وسیله پیامبر(ص) برای هدایت جامعه به سمت خداوند را نمونه ای از رفتار اجتماعی ایشان عنوان کرد و افزود: اتحادی که پیامبر(ص) میان مهاجرین و انصار ایجاد کردند باید برای ما و به خصوص مسؤولان الگو باشد تا بتوانیم مسیری را که پیامبر(ص) برای ما ترسیم کرده اند ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جهت گیری پیامبر(ص) در جامعه تنها به سمت تقرب به خدای متعال بود و هر حرکتی که در جامعه انجام می داد با این هدف بود و اگر مسؤولان ما این جهت را در رفتارهای خود رعایت کنند و مطامع دنیایی را کنار بگذارند و از پیامبر(ص) الگو برداری کنند بسیاری از مشکلات جامعه و نظام اسلامی برطرف خواهد شد./843/ 302/ع

ارسال نظرات