۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۲۴۱

برگزاري هشتمين شام عزاي امام رضا همراه با آيين شمع گرداني در كاشان

مدير مؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان گفت: امسال براي هشتمين سال متوالي شام عزاي امام رضا(ع) همراه با آيين شمع‌گرداني با شمعداني حرم رضوي در شهرستان كاشان برگزار مي شود.
عاشورای حسینی در حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، روح الله توكلي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: آيين شمع‌گرداني با شمعدانيهاي حرم رضوي در كاشان به همت مؤسسه خادمين امام رضا(ع) براي هشتمين سال متوالي در شب شام شهادت امام رضا(ع) در شهرستان كاشان به عنوان تنها شهرستان برگزار كننده اين آيين در کشور همزمان با حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.   

وي با اشاره به اينكه شمعداني هايي كه در آيين شمع گرداني شام عزاي امام رضا(ع) در كاشان استفاده مي شود متعلق به حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوي است، افزود: اين مراسم تنها در مشهد امام رضا (ع) برگزار مي‌شود که خادمان امام رضا (ع) شمع‌داني‌ها را به دست گرفته و از ميدان شهدای مشهد راهپيمايي و نوحه‌خواني کرده و به صحن انقلاب مي‌روند و در آنجا تجمع و عزاداري مي‌کنند.

توكلي گفت: آيين شمع‌گرداني شام شهادت امام رضا درکاشان، چهار شنبه شب در شام شهادت امام رضا(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء از ميدان 15 خرداد اين شهرستان آغاز و عزادران  حضرت در حسينيه ميدان امير کاشان تجمع مي كنند.

به گفته وي، تعداد 500 شمعدان حرم رضوي بين مردم و عاشقان آن حضرت توزيع شده تا در آيين شمع گرداني شام شهادت امام رضا(ع) در شهرستان كاشان شركت داشته باشند.

مديرمؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان با اشاره به اينكه حجت الاسلام ثباتي مقدم مسؤول تبليغات حرم حضرت معصومه (س) سخنران اين مراسم است، يادآور شد: خادمان آستان مقدس علي ابن امام محمد باقر(ع) معلولان مؤسسه کاشانه مهر، خانواده‌هاي شهدا و جانبازان و مردم عزادار كاشان اين کاروان عزا را همراهي مي‌كنند.

توكلي در ادامه از شهرستان كاشان به عنوان شهرستان پايلوت برنامه هاي حضور خادمان امام رضا(ع) در كشور با عنوان زير سايه خورشيد و ارتقاي آن در سطح بين المللي و اجراي طرح خادم فرهنگ امام رضا(ع) و اجراي طرح كانون هاي رضوي با موضوعات مختلف امام رضا(ع) و محوريت مؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان نام برد.

مديرعامل موسسه خادمين امام رضا(ع)  اظهار اميدواري كرد، همانطور که زنان نوغان پس از شهادت امام رضا (ع) مهريه خود را بخشيدند تا در مراسم تشييع جنازه آن امام همام شرکت کنند و از حقانيت شيعه دفاع کنند، مردم دارالمومنين شهرستان کاشان نيز حضوري پر رنگ در اين مراسم معنوي داشته باشند./203/1307/ب1

ارسال نظرات